DPD przejmuje Siódemkę

Na razie obie firmy kurierskie będą działać oddzielnie. Wkrótce może się to jednak zmienić, co odbije się na pracy partnerów Siódemki.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał zgodę na przejęcie przez firmę kurierską DPD Polska innego rynkowego gracza – Siódemkę. Na tę decyzję oczekiwano od pół roku, w trakcie którego UOKiK badał, jaki wpływ na rynek będzie miała transakcja. Na razie obie firmy będą pod wykonywały usługi pod własnymi szyldami, dopiero w najbliższych tygodniach lub miesiącach dowiemy się, czy któraś z sieci zniknie. Obie mają podobną rozpoznawalność, lecz fakt, że to DPD jest stroną przejmującą jasno sugeruje, która marka będzie musiała zmienić logo.
- Sieć Punktów Obsługi Przesyłek Siódemki już teraz jest jedną z największych sieci tego typu w Polsce. Decyzje odnośnie przyszłości POP-ów będą należały do nowego właściciela, jednak w przypadku scalenia Service Pointów Siódemki i DPD powstałaby druga co do wielkości sieć obsługi przesyłek w Polsce, zaraz po Poczcie Polskiej. Dałoby to operatorowi duże możliwości m.in. w zakresie wprowadzenia wielokanałowego nadawania i odbierania paczek - Marcin Kruszyński, PR menedżer Siódemki
Otwartym pytaniem zostaje także przyszłość partnerów Siódemki. Wydaje się logiczne, że tam, gdzie sieć placówek obu kurierów pokrywała się, jedna z nich zniknie. Najczęściej jednak partnerzy Siódemki prowadzili równolegle kilka biznesów, co przy rezygnacji ze świadczenia usług kurierskich, nie oznacza dla nich zamknięcia biznesu. Service Pointy działały m.in. w sklepach grupy HDS Polska. Paczki można nadawać we wszystkich placówkach InMedio, Relay, InMedio Cafe, 1-Minute, Hubiz i Discover.
- Nie mam wątpliwości, że po połączeniu będzie to absolutny numer jeden w segmencie paczek krajowych - powiedział we wrześniu dla Manager.Money.pl Jarosław Śliwa, prezes Siódemki. - DPD jest częścią gigantycznej grupy La Poste, która realizuje swoją europejską strategię ekspansji. Z przychodami powyżej 22 miliardów i zyskiem 627 milionów euro za rok 2013, można dużo. Dziś DPD i Siódemka to dwa niezależne organizmy. Trudno jest mi mówić o planach nowego właściciela wobec Siódemki. To standardowa kolej rzeczy, kiedy akcjonariusz, którym jest fundusz inwestycyjny, sprzedaje swoje aktywa po osiągnięciu zakładanych celów w najdogodniejszy dla siebie sposób. To święte prawo rozporządzania własnością. Choć osobiście wolałbym scenariusz z notowaniem na warszawskiej giełdzie, respektuję jednak decyzje właścicielskie. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej