Stokrotka wypiera Carrefoura

Właściciel marketu w mazowieckim Ostrówku postanowił zmienić szyld. Dlaczego?
Był Carrefour – jest Stokrotka. Do takiej zmiany doszło we wrześniu w mazowieckiej miejscowości Ostrówek. Przedsiębiorca, do którego należy sklep przy ulicy XXX-lecia PRL, postanowił zrezygnować ze współpracy z francuską siecią na rzecz konceptu należącego do lubelskiej grupy Emperia.
- Po zapoznaniu się z ofertą Stokrotki nie zwlekał z decyzją, wybierając korzystniejszy dla siebie wariant współpracy. Otwarcie sklepu w Ostrówku to dopiero początek współpracy z tym franczyzobiorcą, gdyż planuje on otwarcie i prowadzenie kolejnych sklepów pod szyldem Stokrotki – informuje franczyzodawca.
Lubelska sieć zaczęła sprzedawać licencję na biznes wiosną tego roku, proponując franczyzobiorcom dwa formaty: supermarketowy (dla powierzchni powyżej 400 m2) i, uruchomiony przed miesiącem, marketowy (200-400 m2). Punkt w Ostrówku jest drugim sklepem otwartym przez franczyzobiorcę (oprócz nich sieć liczy 27 marketów własnych). Zgodnie z zapowiedziami do końca 2016 roku łączna liczba sklepów pod szyldem Stokrotka ma przekroczyć 600 – na razie jest ich 250. Do tego daleka droga, ale franczyzodawcy wierzą, że ich doświadczenie i oferta pozwolą systematycznie powiększać rynkowe udziały.
- Stokrotka to koncept tworzony przez detalistów dla detalistów. Na rynku jest wiele sieci, które poprzez franczyzę rozumieją wyłącznie zapewnienie dostaw i logo. Ich przedstawiciele handlowi często są obojętni na interesy właścicieli sklepów – dbają tylko o to, by sprzedać im jak najwięcej towaru – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy w Stokrotce. – Nam zależy, by przedsiębiorcy zarabiali. Jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak ograniczać koszty, jak lepiej zarządzać asortymentem i personelem. Oferujemy też wybór ponad 400 produktów własnych, na których marże sięgają 30 proc.
W zamian franczyzodawcy gwarantują m.in. dostęp do systemu logistycznego gwarantującego nawet do 6 dostaw tygodniowo, pomoc w zarządzaniu asortymentem sklepu, dostęp do listy dostawców, zdefiniowaną i opisaną formułę prowadzenia sklepu i szerokie wsparcie marketingowe.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej