Biznes bez lania wody

Dostawcy napojów Pierrot muszą kupić dostawcze auto. Kilkadziesiąt tysięcy butelek napojów dostają w ramach umowy franczyzowej.
Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku. Od 2003 roku firma zajmuje się dostawą napojów do klientów, a od niedawna oferuje licencję na swój biznes. Do tej pory na współpracę zdecydowało się 7 franczyzobiorców. Szczegóły oferty franczyzowej będzie można poznać na październikowych Targach Franczyzy, gdzie Woda Pierrot będzie miała swoje stoisko.
- Kwota inwestycji w wysokości 28 tys. zł obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań, a także materiały reklamowe – wymienia Robert Płuciennik, właściciel PPH Pik, zarządzającego marką Pierrot.
Skrzynki z napojami są dostarczane bezpośrednio do klientów, dlatego do kwoty inwestycji należy doliczyć zakup samochodu dostawczego. Tutaj możemy liczyć na pomoc franczyzodawcy w wybraniu najlepszej oferty leasingowej.
- Chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem w eksploatacji samochodów. Koszty zakupu samochodu bezwzględnie pokrywa franczyzobiorca. Wraz ze wzrostem naszej sieci i pozyskiwaniem kolejnych inwestorów, planujemy wprowadzić możliwość wynajmu długoterminowego pojazdów – mówi Robert Płuciennik.
Magazyn franczyzobiorcy powinien znajdować się jak najbliżej rejonu obsługiwanego przez niego. Zazwyczaj są to obrzeża miast i tereny przemysłowe. Minimalna powierzchnia magazynowa to 50 m2 na jeden samochód. Preferujemy magazyny posiadające rampę, a jeśli jej nie ma – konieczny jest wózek do rozładunku towaru, niekoniecznie własny. Plac przed magazynem powinien umożliwiać wjazd TIRa. Pozyskiwanie klientów na początku ułatwia pomoc ze strony doświadczonych handlowców Pierrota. W tym czasie nowy pracownik franczyzobiorcy szkoli się w terenie, a następnie dostarcza towar.
- Pierrot ukierunkowany jest na odbiorców detalicznych. To klienci, którzy przy profesjonalnej obsłudze zostają na lata. Przecież nikt z nas nie lubi traktowania w zależności od ilości zakupów. Nie dzielimy klientów na lepszych i gorszych, bez względu na to, czy klient zamówi paletę czy skrzynkę. Minimalna wielkość zamówienia to jedna skrzynka naszego produktu. Klient płaci wyłącznie za napoje, dostawa jest bezpłatna – wyjaśnia Robert Płuciennik.
Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
- System sprzedaży Pierrot można wdrożyć w każdym miejscu, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Należy jednak zwrócić uwagę na liczbę mieszkańców i odległość pomiędzy miejscowościami. W przypadku największych miast takich jak Warszawa, Wrocław czy Poznań, sugerujemy skupienie się na obrzeżach, przynajmniej w początkowym etapie rozwoju – dodaje właściciel.
(dw, an)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej