Moda droższa jesienią?

Inwestycja w sklep odzieżowy Pepe Jeans zależy od pory roku otwarcia i lokalizacji.
Pepe Jeans London istnieje już od ponad 40 lat, a we franczyzie rozwija się od ponad 20. Asortyment sklepu to ubrania zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Co powinien wiedzieć franczyzobiorca przed nawiązaniem współpracy? Mile widziane jest doświadczenie w handlu detalicznym, nie jest ono jednak obowiązkowe. Franczyzodawca zapewnia różnego typu szkolenia, w tym zarządzanie personelem, szkolenia produktowe oraz dotyczące stylizacji, dzięki czemu osoby niedoświadczone szybko poznają zasady prowadzenia sklepu z modą. Koszty przystosowania lokalu do standardów sieci zależą od jego powierzchni. Centrala doradza przedsiębiorcom, czy znaleziony przez nich lokal sprawdzi się. Preferowane są popularne centra handlowe w dużych miastach. Pepe Jeans działa m.in. w CH Arkadia w Warszawie, gdzie znajduje się sklep własny, oraz w Galerii Krakowskiej.
Oprócz wydatków poniesionych na dostosowanie lokalu, do inwestycji należy doliczyć koszt zakupu aktualnej kolekcji. - Koszt zatowarowania sklepu zależy od ilości zakupionego towaru. Jeśli partner ma sklep w turystycznej, letniej lokalizacji, z pewnością zakupi więcej towaru na lato. Z kolei zimowe ubrania, np. kurtki, płaszcze czy swetry są droższe, ponieważ wykonane z droższych surowców. Jednak należy pamiętać, że koszt towaru jest płynny i otwarcie sklepu jesienią wcale nie musi oznaczać większych wydatków - twierdzi Michał Gortat z działu marketingu Pepe Jeans Polska.
Franczyzobiorca nie musi się decydować na wykupienie całej kolekcji, sklep można zatowarować wybraną liczbą produktów z danej kolekcji. Osoby posiadające sklep multibrandowy mogą dodać stoisko dedykowane marce Pepe Jeans. Wcześniej jednak muszą upewnić się, że asortyment jaki proponują klientom jest zbliżony cenowo do oferty Pepe Jeans.
- Sklep multibrandowy, w którym franczyzobiorca chciałby umieścić stoisko Pepe Jeans może zawierać marki konkurencyjne, również sprzedające denim, o podobnym pułapie cenowym. Chętnie mieszamy się z innymi markami. Co roku otwieramy przynajmniej dwa nowe sklepy i 4-6 cornerów - mówi Michał Gortat.
Mimo rosnącej popularności młodych projektantów wśród niektórych klientów, Pepe Jeans jest dobrej myśli.
- Polscy projektanci mają wysokie ceny, ich rzeczy nie są tak uniwersalne jak te z sieciówek. Nie boimy się, że klienci się od nas odwrócą, ponieważ marki takie jak Pepe Jeans, ze względu na wysoką jakość produktów, mają i zawsze będą miały swoich stałych klientów - dodaje Michał Gortat. - Młodzi projektanci targetują do innej grupy docelowej, a co za tym idzie nie stanowimy dla siebie ani konkurencji, ani zagrożenia.
(an)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej