Carrefour po nowemu

Centrala modernizuje swoje sklepy. Co z supermarketami zarządzanymi przez franczyzobiorców?
Carrefour Polska od kilku miesięcy modernizuje swoje sklepy na terenie całego kraju. Zmiany przechodzą zarówno supermarkety, hipermarkety jak i centra handlowe zarządzane przez sieć. W nowej odsłonie działają już stołeczne markety: w centrum handlowym Warszawa Wileńska, w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall, a także sklep w Galerii Krakowskiej i w Parku Handlowym Zakopianka. Na tym nie koniec – w najbliższych miesiącach remodelling rearanżację przejdą też placówki w Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu, Bełchatowie i innych miastach. Firme planuje także budowę nowego centrum handlowego w Sochaczewie – Sonata Park z hipermarketem Carrefour i kilkunastoma punktami handlowo-usługowymi, które zostanie otwarta w listopadzie.
- Remodelling jest przeprowadzany w sklepach Carrefour na skalę międzynarodową. Zmian jest wiele – powiększamy przestrzeń centrów handlowych i wzbogacamy je o nowe strefy rekreacyjno-usługowe, rozbudowujemy parkingi, modyfikujemy koncepcję estetyki wnętrz, modernizujemy elewację, instalujemy elementy małej architektury - wylicza Ronan Martin, dyrektor ekspansji i galerii handlowych Carrefour Polska.
Przykladem takich przemian może być gdańskie Centrum Handlowe Morena, gdzie już za kilka tygodni pojawią się nowe strefy wypoczynkowe i kino Cinema 3D, a także wspomniana wcześniej Sonata, której ofertę wzbogaci m.in. Empik i Smyk. Modernizacją objęto również supermarkety osiedlowe. Elewacje zdobią teraz napisy zachęcające do zakupów, a wnętrza dyskretnie próbują upodobnić się do delikatesów – są więc regionalne piwa wyeksponowane w drewnianych skrzynkach, wyspy owocowo-warzywne i kąciki ze zdrową żywnością.
- Zmian dokonujemy na podstawie analiz rynku i opinii konsumentów. Razem z modernizacją sklepów poszerzamy też ofertę handlową, zarówno asortymentu spożywczego, jak i przemysłowego. W wybranych sklepach pojawiły się specjalnie oznakowane strefy Świat Zdrowia, w których znajdują się produkty bezglutenowe, dietetyczne i bezcukrowe. Jednocześnie Carrefour uruchamia w sklepach wędzarnie. Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie systemu jednej kolejki, który dobrze sprawdził się w większości naszych lokalizacji – mówi Ronan Martin.
Chociaż modernizację przechodzą nawet niewielkie supermarkety osiedlowe, to sieć postanowiła nie obejmować remodellingiem sklepów franczyzowych. Licencjobiorcy Carrefour mają też ograniczoną możliwość przeprowadzania zmian według własnej koncepcji.
- Modernizujemy tylko sklepy własne, zgodnie z zasadą, że za wygląd sklepu od momentu otwarcia odpowiedzialny jest sam franczyzobiorca. Meble i wyposażenie sklepu, np. lady chłodnicze, są ujednolicone dla danego formatu sklepów i w tym zakresie nie ma możliwości ich dowolnej rearanżacji. Franczyzobiorcy mają oczywiście możliwość przeprowadzenia remontu, jeśli wymaga tego stan techniczny lokalu, ale skala, zakres i koszty takiej inwestycji są już ustalane indywidualnie – wyjaśnia rzecznik prasowy Carrefour Polska
Pojawia się pytanie, czy modernizacja nie odbije się niekorzystnie na punktach franczyzowych, które w porównaniu z odnowionymi marketami będą prezentować się dość skromnie. Obawiać mogą się szczególnie biorcy w dużych miastach, gdzie konkurencja sklepów spożywczych jest duża, a wybredny konsument nie zawaha się przejść kilka ulic dalej, aby zrobić zakupy w lepszej atmosferze i wybierać z większej oferty.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej