Menedżer na stepperze

Prowadzenie klubu fitness to nie tylko zarządzanie i sprzedaż, ale także praca fizyczna - mówi Marta Koziarska-Anders, dyrektor zarządzająca Mrs.Sporty.
Jakie czynniki lub kwalifikacje bierze pod uwagę Mrs.Sporty przy rekrutacji franczyzobiorców? Liczy się doświadczenie w branży fitness czy umiejętność zarządzania?
Stawiamy na jakość, a nie ilość, dlatego proces rekrutacji franczyzobiorców Mrs.Sporty przypomina nieco rekrutację pracowników według wystandaryzowanych wzorców. Specjalnie opracowany system pozwala nam poznać osobę kandydata, jego poziom wiedzy dotyczącej prowadzenia własnej działalności, umiejętności i postawę jako przyszłego właściciela klubu Mrs.Sporty.
Pierwszy etap, czyli lektura formularzy zgłoszeniowych pozwala nam na ocenę motywacji kandydatów. Następnie dzwonimy do wybranych osób i pytamy ich, np. o wiedzę na temat naszego systemu i produktu. W ten sposób sprawdzamy, co wiedzą o rynku fitness. Zwracamy również uwagę na doświadczenie w zarządzaniu kadrą i umiejętności sprzedażowe. W Polsce rynek sprzedaży usług jest znacznie mniej rozwinięty aniżeli w Europie Zachodniej, dlatego umiejętności kandydata w tym zakresie są jego dodatkowym atutem.
Na co jeszcze muszą być przygotowani potencjalni biorcy licencji Mrs.Sporty?
Praca w klubie fitness to nie tylko zarządzanie i sprzedaż, ale często także praca fizyczna – nasi partnerzy muszą być na to przygotowani i gotowi do podjęcia wszelkich wyzwań, takich chociażby jak trening z klubowiczkami. Dlatego już podczas rozmowy telefonicznej przekazujemy zainteresowanym informacje o naszym systemie i wymaganiach, jakim będą musieli sprostać. Osoby, które zakwalifikują się do następnego etapu, odwiedzają wybrane kluby i poznają wszelkie aspekty bieżącej działalności. Właściciele klubów oceniają „podopiecznych”, m.in. ich kontakt z klientami i przekazują nam swoje wnioski z obserwacji.
Czy to ostatni krok, jaki muszą przejść przyszli właściciele klubów fitness?
Ostatni etap to rozmowa ze mną i menedżerem operacyjnym, podczas której pytamy przyszłego partnera o jego wiedzę o biznesie: omawiamy rentowność takiego klubu, oceniamy jego wizję rozwoju czy kryteria doboru lokalizacji. Sprawdzamy również gotowość do współpracy z innymi partnerami, bo przecież w naszej branży współpraca to podstawa dobrze prowadzonego biznesu.
Rozmawiała Anna Siedlecka
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej