Samoobsługowe SPA

Amerykański koncept Planet Beach chce wejść do Polski. Docelowo w ciągu kilku lat ma powstać ogólnopolska sieć.
Jak dowiedział się Puls Biznesu, polski rynek spa zyska nowego, zagranicznego gracza. Będzie to Planet Beach, koncept pochodzący ze Stanów Zjednoczonych. O tyle nietypowy, że swoim klientom oferuje Spa samoobsługowe. Na polski rynek chce go sprowadzić sportowiec z Elbląga, Marek Przezpolewski, uprawiający z sukcesami bowling.
Budowa sieci będzie oparta o franczyzę. Franczyzobiorcy będą musieli wyposażyć swoje ośrodki w fotele do hydromasażu, solaria natryskowe, minisauny i łóżka do masażu wodnego. Nieznany jest jeszcze koszt inwestycji w placówkę na terenie Polski. Franczyzobiorcy w Stanach Zjednoczonych muszą liczyć się z wydatkiem na poziomie między 160 a 325 tys. dolarów w zależności do rodzaju współpracy. Najprawdopodobniej jednak wymogi inwestycyjne zostaną dopasowane do realiów polskiego rynku. Opłata franczyzowa na rynku amerykańskim wynosi 6 proc. od obrotu brutto, a marketingowa – 2 proc. Na swoim rodzimym rynku franczyzodawca oferuje swoim partnerom wsparcie kapitałowe.
Polski rynek SPA kształtuje się od lat 90., jednak wciąż głównymi graczami na rynku są hotele. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2012 roku przez Europejską Fundację SPA, większość obiektów hotelowych oferujących SPA zlokalizowana jest poza miastem. Oznacza to, że dla placówek oferujących dzienne SPA w formule samoobsługowej główną konkurencję stanowić będą salony kosmetyczne. Niektórzy przedstawiciele rynku twierdzą, że są z góry skazane na porażkę.
- Formuła SPA przeniesiona z hotelu nie ma szans sprawdzić się w mieście. Mamy więc powrót do dawnych schematów – do „wód”, czyli dzisiejszego spa, najchętniej do ustronnych hoteli, gdzie w otoczeniu pięknej przyrody można odpoczywać i korzystać z całej infrastruktury spa. Natomiast w mieście najczęściej wpadamy do salonu, aby „na szybko” poprawić wygląd, zadbać o siebie – pisze Mariusz Nieścior, redaktor naczelny portalu Spa Inspirations, dyrektor zarządzający Polskiego Instytutu Spa i Wellness.
Planet Beach wchodzi zatem na wymagający rynek.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej