Granulek dotoczył się do Czech

Sklepy franczyzowe z chemią gospodarczą powstają także zagranicą. Wśród klientów dominują kobiety.
Sklepy z chemią gospodarczą Granulek wchodzą do Czech. Punkt w Ostrawie, na granicy Śląska Cieszyńskiego i Moraw, przywita pierwszych klientów 6 września. Będzie to drugi po wrocławskim, franczyzowy punkt sieci. Oprócz sklepów partnerskich, Granulek zarządza też dwiema placówkami własnymi: w Lublinie i Krakowie.
- Sklep w Ostrawie ma być dobrym początkiem inwestycji w Czechach. Jeśli wszystko sie powiedzie, nasz partner prawdopodobnie zdecyduje się na otwarcie kolejnego punktu w innym mieście. Współpraca z franczyzobiorcą w Ostrawie będzie opierać się na tych samych zasadach, co w przypadku partnerów polskich – mówi Tomasz Świetlik, jeden z założycieli Granulka.
Gdy Tomasz Świetlik trzy lata temu otwierał pierwszy sklep w Lublinie ze wspólnikiem - Janem Staniewiczem, chcieli zaproponować klientom chemię gospodarczą i kosmetyki sprowadzane z krajów Zachodniej Europy, głównie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii i Holandii, Miały być to produkty nieznanych dotąd w Polsce marek, niedostępne w innych punktach sprzedaży.
- W Polsce panuje powszechne przekonanie, że produkty sprzedawane na naszym rynki są gorszej jakości, niż te zachodnie. Problem ten dotyczy krajów naszej części Europy. Badania rynkowe wykazały, że w Polsce jest duże zapotrzebowanie na artykuły czyszczące wysokiej jakości, niedostępne na krajowym rynku. Zdecydowaliśmy się więc "uderzyć" w tę niszę. I udało się – klienci dobrze oceniają nasze produkty i wracają do nas – przekonuje Tomasz Świetlik.
Aby rozpocząć działalność pod szyldem Granulka trzeba przygotować się na inwestycję, którą franczyzodawca szacuje na 50-70 tys. zł. Doświadczenie w handlu nie jest warunkiem koniecznym, ważniejsza jest umiejętność zarządzania i dobór odpowiedniego personelu. Granulek oferuje franczyzobiorcom wsparcie na wszystkich etapach powstawania sklepu – od pomocy w poszukiwaniu lokalu, a potem jego aranżacji, przez dostarczenie narzędzi marketingowych i baz produktów, po kilkudniowe szkolenia wyjazdowe dla właścicieli i pracowników sklepu. Do końca roku powstaną też dwa nowe punkty partnerskie – w Kielcach i w Rzeszowie.
- Staramy się być elastyczni, również w kwestiach lokalizacji. Sklepy mogą powstawać zarówno na osiedlach, jak i w pasażach handlowych czy przy większych ulicach miast. Oczywiście stawiamy pewne ograniczenia – nie chcemy otwierać punktów w miejscowościach poniżej 15 tys. mieszkańców, bo rynek jest tam po prostu zbyt mały, nie interesują nas też duże galerie handlowe – mówi Tomasz Świetlik.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej