Samoobsługa i kosmetyki

Franczyzobiorcy Arniki dobierają asortyment w zależności od lokalizacji swojej apteki.
Kiedy w 2009 roku pochodząca z Olsztyna sieć aptek Arnika decydowała się na pozyskiwanie franczyzobiorców pod logo firmy działało 15 punktów. Dzisiaj franczyzodawca może się pochwalić 17 aptekami własnymi i 28 licencyjnymi. Ostatnie otwarcie miało miejsce w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce. Franczyzobiorca prowadzi tam biznes na powierzchni ponad 130 m2, dzięki czemu możliwe było uruchomienie apteki samoobsługowej.
- Dążymy do tego, żeby większość naszych aptek miała format samoobsługowy. Wśród naszych franczyzobiorców przeważają osoby, które uruchamiały aptekę z naszą pomocą od podstaw. Przyjmujemy jednak do sieci także apteki, które już funkcjonowały na rynku – mówi Ewa Wesołowska, koordynator ds. franczyzy.
W Aptekach Arniki znajduje się szeroki wybór dermokosmetyków wielu marek.
- W doborze asortymentu bierzemy także pod uwagę, czy w okolicy nie znajdują się specjalistyczne przychodnie, ponieważ dostosowujemy asortyment właśnie pod przychodnie działające w okolicy – wyjaśnia Ewa Wesołowska.
Od kiedy w 2012 roku zakazano aptekom możliwości reklamowania się, jedyną dopuszczalną formą wyróżnienia się jest wyłącznie oznakowanie zewnętrzne apteki oraz napis informujący o godzinach otwarcia. Zatem apteki mogą walczyć o klienta wysoką jakości obsługi klienta i atrakcyjnymi cenami.
- Mamy wynegocjowane korzystne warunki handlowe, te same dla aptek własnych oraz franczyzowych. Posiadamy apteki zarówno w Rzeszowie, Jeleniej Górze (obie prowadzą partnerzy) jak i w Białymstoku (punkt własny). Jesteśmy w stanie dotrzeć z naszym know-how oraz ofertą do przedsiębiorców z każdej części Polski – zapewnia Ewa Wesołowska.
Przystąpienie do sieci aptek Arnika wiąże się z koniecznością wdrożenia jednolitych standardów – od identycznych fartuchów dla personelu, mebli, oznakowania logotypem sieci, aż po sprawdzone skuteczne standardy obsługi pacjenta. Kwota inwestycji w biznes zależy od powierzchni lokalu. (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej