Niepewna przyszłość licencji na Biedronkę

Nie wiadomo jeszcze, czy franczyza będzie stałym elementem strategii rozwoju sieci.
Dyskontowa sieć portugalskiej spółki Jeronimo Martins ma nad Wisłą ponad 2,4 tys. sklepów. Od niedawna testuje nowy model rozwoju, oparty o współpracę agencyjną. Z nieoficjalnych informacji wynika, że partnerzy prowadzą dyskonty we własnych lub wynajętych lokalach, samodzielnie rozliczają personel, a od Biedronki otrzymują budżet na pokrycie określonych kosztów oraz prowizję uzależnioną od obrtu.
- Wymagania dotyczące partnerów placówek agencyjnych są każdorazowo ustalane z nimi. Z reguły oczekujemy, że przedsiębiorca, który chce rozpocząć współpracę z JMP, w ramach działalności agencyjnej, musi dysponować obiektem o powierzchni kilkuset metrów kwadratowych. Nasz potencjalny partner biznesowy musi być właścicielem takiego obiektu lub powinien wykazać się terminową umową najmu, która zabezpieczy okres trwania umowy partnerskiej. Na tym etapie jesteśmy zainteresowani minimum pięcioletnimi umowami agencyjnymi – informuje biuro prasowe Jeronimo Martins.
W tej chwili działa w Polsce ok. 30 sklepów partnerskich Biedronki. Wszystkie są zlokalizowane w mniejszych miejscowościach i na wsiach. Nie ma jednak pewności, czy partnerskie sklepy zagoszczą w sieci na stałe.
- Z uwagi na wstępny charakter projektu, za wcześnie jest na jego podsumowanie i na deklaracje co do dalszych planów – podkreślają przedstawiciele sieci.
Jeronimo Martins chce, by w 2015 roku liczba sklepów pod szyldem Biedronki wzrosła do 3 tys. Plan ten realizować będzie pod kierownictwem Pedro Pereiry da Silva, który w połowie maja zastąpił Tomasza Suchańskiego na stanowisku dyrektora generalnego Biedronki. Polski menedżer kierował siecią przez cztery lata, w trakcie której urosła ona z 1,6 do 2,4 tys. sklepów. Przed nim aż dziesięcioletnią kadencję na fotelu szefa Biedronki odbył... Pedro da Silva, który teraz ponownie przejmie stery sieci.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej