E-papieros jest Trendy

Firma Trendy, która pozyskała ponad 200 partnerów, preferuje współpracę na wyłączność.
Firma Trendy zajmuje się dystrybucją papierosów elektronicznych na terenie całej Polski. Założyło ją pięć lat temu dwóch kolegów. Wcześniej zajmowali się sprowadzaniem z Chin różnych towarów – bezdotykowych termometrów, destylatorów win, odświeżaczy do powietrza – i ich internetową sprzedażą. W 2009 roku przerzucili się na mało jeszcze wtedy znany w Polsce produkt.
- Wspólnik jest palaczem. Spróbował raz elektronicznego papierosa i stwierdził, że to niezły potencjał na biznes. E-papierosowy boom w kraju dopiero się zaczynał, można było dobrze to wykorzystać. Zaczęliśmy od jednego stoiska, potem stopniowo budowaliśmy sieć - mówi Mirosław Morszczyzna, jeden z założycieli.
Dziś e-papierosy Trendy można kupić w 325 punktach, w tym 205 partnerskich. - Szukamy partnerów handlowych, z którymi nie podpisujemy żadnych umów. Przedsiębiorcy kupują od nas produkt i sprzedają go pod swoim szyldem, nie ma żadnych dodatkowych opłat - mówi Mirosław Morszczyzna.
Trendy rozszerza swoją sieć dzięki przedstawicielom handlowym, którzy promują e-papierosy wśród właścicieli punktów sprzedaży. Najczęściej są to kioski i salony prasowe oraz sklepy, w których można znaleźć podobnego typu asortyment – fajki wodne, cygara czy yerba mate. Czasami firma nawiązuje współpracę ze stoiskami sprzedającymi e-papierosy innych marek, ale tacy partnerzy należą do mniejszości. Produkt sprzedaje się lepiej, gdy klient nie musi go wyławiać z morza towarów konkurencji.
Punkt partnerski musi znajdować się w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Zdaniem Mirosława Morszczyzny w mniejszych miejscowościach sprzedaż e-papierosów w punktach handlujących wyłącznie nimi po prostu się nie opłata.
- Szacuje się, że w Polsce pali obecnie ok. 10 proc. ludzi i ta liczba wciąż spada. A tylko co dziesiąty z tych palaczy preferuje elektroniczny dymek. Sklep w małym mieście nie przyciągnie więc wielu stałych klientów, chyba że e-papieros jest elementem uzupełniającym inną pokrewną ofertę danego punktu - tłumaczy.
Jeszcze kilka lat temu firma stawiała na sklepy i stoiska w galeriach handlowych, obecnie biznes przenosi się powoli na główne ulice miast. Mniejszą liczbę klientów, rekompensuje niski czynsz. Sieć ciągle się rozwija, przedstawiciele handlowi codziennie prowadzą rozmowy z potencjalnymi partnerami. Mirosław Morszczyzna zapowiada, że jeśli obecny trend się utrzyma, do końca roku liczba współpracujących placówek może się nawet podwoić.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej