Franczyza pod krawatem

Pabianicki producent eleganckiej odzieży męskiej rozpoczął pozyskiwanie franczyzobiorców.
Marka Pawo powstała ćwierć wieku temu. W kolekcjach firmy dominuje moda biznesowa, ale w sklepie można też kupić odzież na specjalne okazje oraz typu smart casual, czyli eleganckich ubrań na co dzień. Sieć sprzedaży firmy liczy dziś 26 salonów, z których już teraz 5 prowadzą franczyzobiorcy, choć Pawo nigdy nie pozyskiwało partnerów do współpracy.
- To franczyza znalazła nas, a nie my franczyzę, bowiem pierwsi partnerzy zgłosili się do nas sami – wyjaśnia Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający spółki. – Wspólnie dopracowaliśmy nasz model i jesteśmy gotowi, by udostępnić go kolejnym franczyzobiorcom. Zamierzamy też zachęcać franczyzobiorców do otwierania kolejnych sklepów, co już teraz jest standardem w naszej sieci.
Salony Pawo otwierane są w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców. Mają średnio ok. 80 m2 powierzchni, a na inwestycję w sklep trzeba przeznaczyć ok. 2,5 tys. zł na każdy m2 powierzchni salonu (w kwocie tej ujęte są koszty adaptacji lokalu). Firma nie pobiera jednak opłat za przystąpienie do sieci, ani za funkcjonowanie w niej. Właścicielem towaru w sklepie pozostaje firma Pawo i to ona zarządza dostawami oraz końcówkami kolekcji. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w znalezieniu odpowiedniego lokalu oraz wsparcie podczas negocjacji z centrum handlowym.
Poza ubraniami, Pawo zamierza walczyć o klienta jakością obsługi. - W każdym salonie Pawo pracuje certyfikowany doradca wizerunku, który podczas indywidualnego spotkania z klientem pomaga mu zmienić swój wygląd i wprowadza go w najważniejsze zasady dress code – mówi Marek Ziółkowski.
(emka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej