Triceps.pl zmniejsza obwód

Niższe wymogi inwestycyjne mają zachęcić franczyzobiorców z mniejszym kapitałem. Czy tak się stanie?
Trend zmniejszania placówek handlowych, a tym samym wymogów inwestycyjnych, pojawia się w kolejnych branżach. Po gastronomii i sklepach spożywczych przyszedł czas na punkty z odżywkami dla sportowców i suplementami diety. Na „odchudzenie” swojego formatu zdecydował się twórca sieci Triceps.pl.
- Mniejszy format został powołany z myślą o potencjalnych inwestorach, którzy dysponują mniejszym zapleczem finansowym. Tradycyjny format Triceps.pl kontynuuje rozwój, obecnie jesteśmy na etapie otwarcia kolejnego sklepu we Wrocławiu oraz w Warszawie – tłumaczy Michał Wasilewski, założyciel sieci.
Do tej pory inwestycja w sklep z odżywkami pod szyldem Triceps.pl wymagała kwoty w wysokości przynajmniej 40 tys. zł w przypadku placówki o wielkości minimum 20 m2. Teraz własny biznes w tej sieci można będzie otworzyć w formie wyspy handlowej, kącika w fitness klubie lub sklepu małopowierzchniowego. Na rozruch wystarczeć ma już 20 tys. zł. Michał Wasilewski liczy, że obniżenie kwoty inwestycji przełoży się na szybszy wzrost sieci. - Przewiduję, że w nowym formacie otworzymy około 50 punktów w średnich i mniejszych miejscowościach.
Na razie działa ich znacznie mniej: 12 placówek zlokalizowanych w siedmiu województwach. Firma działa od 2002 roku, a od 2004 buduje stacjonarną sieć. Czy wprowadzenie formatu Express spełni oczekiwania franczyzodawcy? Historia uczy, że tego typu zabiegi nie zawsze kończą się powodzeniem. O ile bowiem w eksperymenty z formatami posłużyły sieciom Carrefour i Alior Bank (oba występują w module Express), o tyle już np. Sphinx z takiej koncepcji szybko się wycofał, bo nie podołał konkurencji ze strony małych lokali typu fast food. Specyfika handlu odżywkami i suplementami jest jednak zupełnia inna niż w branży gastronomicznej. Wyspy z odżywkami to w zasadzie żelazne punkty pasaży handlowych w wielu galeriach. Być może więc nowy format Tricepsa.pl okaże się strzałem w dziesiątkę.
Franczyzobiorcy Triceps.pl pracują na średniej marży rzędu 30 proc. Oznacza to, że z każdych 100 zł przychodu uzyskanego przez franczyzobiorcę ze sprzedaży odżywek i suplementów 30 zł zostanie w jego kieszeni. Franczyzodawca szacuje, że zwrot zainwestowanych w biznes środków (w przypadku obu formatów) powinien nastąpić po 12 miesiącach.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej