PR sieci franczyzowych
Coraz więcej firm franczyzowych potrzebuje wyspecjalizowanych usług public relations.
Czy te usługi różnią się czymś od klasycznych działań PR - odpowiedź brzmi: tak. PROFIT system jest jedną z niewielu firm specjalizujących się w obsłudze PR dla sieci franchisingowych. Chociaż promocja firm z tego rynku wymaga użycia klasycznych narzędzi PR, to cele, jakie mają być przy ich pomocy osiągnięte są specyficzne/charakterystyczne tylko dla sieci franchisingowych.
Pozyskiwanie biorców
Doskonałym przykładem takich działań jest kampania PR skierowana na pozyskiwanie dla sieci kolejnych biorców licencji franchisingowej. Firma musi zbudować prestiż swojej sieci (np. przez promowanie pakietu pomocowego dla biorców) i jasno określić, jakie warunki muszą spełnić kandydaci na biorców. Z tym przekazem sieć musi dotrzeć do potencjalnych biorców, wykorzystując branżowe i ogólnopolskie media.
PR wewnątrz sieci
Innym przykładem kampanii PR charakterystycznej dla franchisingu są działania skierowane na utrzymywanie lojalności biorców, na zwiększanie ich motywacji. W przypadku sieci franchisingowych dużo większe znaczenie niż w klasycznych firmach (nawet o rozbudowanej strukturze) jest dbałość o PR wewnętrzny i kontrola poziomych struktur. Klasyczna firma to - z punktu widzenia formalnoprawnego - całość, a sieć franchisingowa - to nawet kilkaset odrębnych firm. Zadbać o system komunikowania w takim gąszczu wymaga nie tylko zagęszczenia działań PR, ale też umiejętnego wykorzystania wiedzy o zasadach franchisingu.
Portal o franchisingu
W promocji firmy franchisingowej konieczne jest skorzystanie z charakterystycznego dla tego rynku narzędzia przekazu: chodzi tu o internetowy portal zajmujący się wyłącznie franchisingiem. Możliwe formy promocji sieci na portalu to:
- prezentacja sieci na stronie głównej (tekst opisujący warunki kupna licencji, zdjęcia już działających punktów oraz graficzne gadżety),
- logo sieci na każdej podstronie odsyłające do prezentacji,
- wpis sieci do katalogu firm franchisingowych z określeniem warunków dla biorcy licencji
Sieć może zadbać również o ukazywanie się artykułów o wydarzeniach w firmie. Jeżeli są interesujące, teksty takie są umieszczane w dziale informacyjnym na stronie głównej.
Promocja franchisingu jako takiego
Specyficznym elementem prawie każdej kampanii PR dla firmy z branży franchisingowej jest promocja firmy i jej produktu razem z promocją zasada franchisingu. Dziennikarze często traktują informację o samej tylko firmie jako próbę wciśnięcia im kryptoreklamy. Z doświadczeń PROFIT system ze współpracy z sieciami franchisingowymi wynika, że aby ominąć ten problem, należy prezentować newsy o sieci w kontekście rozwoju całego rynku franchisingowego. Ukazanie sieci w kontekście szerszego procesu gospodarczego, jakim jest ekspansja franchisingu, oddala zarzut o kryptoreklamę i wywołuje zainteresowanie nowością. O franchisingu bowiem mało kto wie - nawet wśród dziennikarzy. Dlatego należy pisać o nim fachowo i jasno - to temat ekonomiczny, a w nim przydarza się najwięcej błędów. Taką fachowość gwarantują tylko firmy specjalizujące się w obsłudze sieci franchisingowych, oczywiście jeśli posiadają dział public relations.
Arkadiusz SłodkowskiSee in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...