Lato w zimie

Turyści już myślą o wakacjach pod palmami, a właściciele biur podróży MyTravel zaczynają liczyć przyszłe zyski.
Najgorsze czasy turystyka na szczęście ma już za sobą. Polacy znów podróżują korzystając przy tym z usług biur podróży. Według szacunków Active Group, w pierwszym półroczu 2013 za granicę wyjechało 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a około połowa z nich podróżowała w celach turystyczno-wypoczynkowych. Właściciele biur podróży liczą, że w tym roku będzie jeszcze lepiej. Finansowe żniwa w branży turystycznej dopiero nadchodzą, bo najwięcej wycieczek odbywa się w miesiącach wakacyjnych, dlatego wiosna to najlepsza pora na biznesowy start w turystyce.
- Zimowe wyjazdy nie są wśród Polaków zbyt popularne, ale rodacy są coraz bardziej zapobiegliwi i w miesiącach zimowych kupują wakacje letnie dla siebie i swojej rodziny. To pokazuje zmianę mentalności Polaków, którzy jeszcze dwa, trzy lata temu szukali wycieczek last minute, teraz o wiele częściej decydują się na oferty first minute – mówi Damian Ozga, prezes zarządu Evip Group, właściciela sieci biur podróży MyTravel.
Sukces biura podróży opiera się na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest lokalizacja, a drugim zaangażowani pracownicy. Sieć MyTravel otwiera swoje placówki w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego – w galeriach handlowych i centrach miast. Optymalna powierzchnia biura podróży to 25-30 m2. Lokal musi mieć dużą witrynę, w której można wyeksponować promowane oferty wycieczek.
Przyszły franczyzobiorca sieci MyTravel musi zapłacić za przystąpienie do sieci 10 tys. zł. Opłata miesięczna to 10 proc. prowizji zarobionej przez biuro podróży. Franczyzobiorca musi też zapłacić za utrzymanie systemów rezerwacyjnych i CRM oraz rozliczenia między touroperatorami i biurem. Miesięczna opłata kształtuje się na poziomie 300 zł. Zanim franczyzobiorca zacznie prowadzić własne biuro podróży w sieci MyTravel przechodzi 3-dniowe szkolenie, na którym przygotowuje się do otwarcia i prowadzenia biura podróży. Każdy z partnerów otrzymuje również projekt aranżacji biura oraz materiały reklamowe.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej