Na rynku spożywczym wrze

Z jednej strony mają miejsce przejęcia sieci hipermarketów, z drugiej - powstaje coraz więcej dyskontów.
Po 10 miesiącach od podania do wiadomości publicznej przez Auchan informacji o chęci przejęcia hipermarketów Real, UOKiK podjął decyzję na ten temat. Była ona pozytywna, jednak nie bezwarunkowa. Gdyby Auchan przejął wszystkie 54 hipermarkety swojego konkurenta, miałby ich łącznie 91. Ostatecznie będzie zarządzał 83.
- Zgodnie z wydaną decyzją Auchan Polska musi wyzbyć się praw do ośmiu hipermarketów Real. Nie może to nastąpić później niż w ciągu 18 miesięcy sfinalizowania transakcji przez Auchan, na rzecz inwestora, który nie należy do grupy kapitałowej Auchan oraz nie jest współkontrolowany przez żaden podmiot z tej grupy – powiedziała Małgorzata Tomkiel-Krasnodębska, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przed wydaniem decyzji UOKiK przeprowadził badanie rynku detalicznej sprzedaży artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sklepach wielkopowierzchniowych. O strukturę i stopień koncentracji rynku zapytano 13 największych działających w Polsce sieci handlowych. Urząd przyjął, że obszarem, na którym hipermarkety konkurują ze sobą jest strefa do 20 lub 25 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Ustalono to w oparciu o przekazane przez uczestników koncentracji badania kodów pocztowych.
- Analiza Urzędu wykazała, że supermarkety oraz dyskonty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla hipermarketów. W mniejszych sklepach konsumenci dokonują głównie codziennych, drobnych zakupów. Natomiast z oferty hipermarketów korzystają rzadziej, zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Jednorazowo kupują więcej produktów niż w supermarketach i dyskontach, często na zapas - wyjaśnia Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.
Powstanie hipermarketu, ze względu na jego dużą powierzchnię, to czasochłonny proces, dlatego francuskiej sieci łatwiej było przejąć działającego już na rynku graczy. Inaczej wygląda to w przypadku dyskontów. Od końca 2013 roku do stycznia br. pod logo Dyskont Czerwona Torebka powstało już 9 sklepów. To drugi sklep w województwie pomorskim i dziewiąty otwarty w ramach nowej sieci grupy.
- Naszym celem jest stworzenie nowej sieci dyskontowej, która wyróżni się spośród podobnych konceptów na rynku i będzie stanowiła dla nich alternatywę – informuje Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka. - W Dyskontach Czerwona Torebka znajdują się produkty znanych i rozpoznawalnych marek. Nie będziemy posiadać marki własnej. Ofertę kierujemy do osób, które cenią sobie niskie ceny, ale jednocześnie nie chcą rezygnować z jakości, którą utożsamiają z konkretnymi markami. Grupę docelową stanowią więc konsumenci poszukujący markowych produktów w atrakcyjnych cenach.
Dyskonty będą powstawać w całej Polsce, w miejscach o dużym potencjale handlowym – zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Sklepy są lokalizowane w galeriach handlowych oraz w obiektach najmowanych na podstawie wieloletnich umów najmu.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej