Rok pod znakiem przejęć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Żabka Polska w 2013 roku otworzyła 460 sklepów, w tym 240 Żabek i 220 Freshmarketów. To najlepszy roczny wynik spółki od momentu pojawienia się na rynku sieci sklepów działających w formacie convenience. Firma na kilka sposobów otwiera nowe punkty. Jednym z nich jest program „Sklep za czynsz”, w ramach którego możliwe jest podpisanie umowy i wynajęcie swojego sklepu.

- Zgodnie z naszą strategią rozwoju osiągnęliśmy założony wzrost liczby placówek. Obecnie zarządzamy sieciami liczącymi ponad 3,3 tys. sklepów. W mijającym roku byliśmy najbardziej aktywną pod względem akwizycji firmą na rynku, przejmując sklepy sieci handlowych: Agap, Torg, PS Food, Dobry Wybór oraz Społem Zabrze. Ważne z punktu widzenia klientów było wprowadzenie możliwości zakupu produktów w wielosztukach, dzięki czemu zwiększyliśmy wolumen sprzedaży i obniżyliśmy ceny o ponad 20 procent. Cały czas inwestujemy w rozwój logistyki, w połowie roku otworzyliśmy kolejne Centrum Logistyczne w Nadarzynie k. Warszawy - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Przejęcie sklepów sieci Społem Zabrze uwarunkowane jest uzyskaniem zgody UOKiK. Placówki, zlokalizowane głównie w Zabrzu, zostaną wkrótce przebrandowane na sklepy Żabka lub Freshmarket. Proces ten może zająć kilka miesięcy, ponieważ przejmowana sieć liczy 43 punkty.

(dw)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €