Dobry lokal to za mało

Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie - o roli szkoleń i działań marketingowych opowiada Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum.
W przypadku większości biznesów mówi się, że lokalizacja to połowa, a nawet pełnia sukcesu. Jak to jest w przypadku sklepów spożywczych? Czy dzięki prowadzeniu biznesu w sieci franczyzowej można zyskać więcej niż w pojedynkę?
W ostatnim czasie zauważamy na rynku tendencję polegającą na tym, że klienci wolą kupować blisko domu, w sklepie z sąsiedztwa, któremu ufają. Marząc o własnej firmie, warto pomyśleć o otwarciu sklepu spożywczego jako o dobrym sposobie na rodzinny biznes. Na konkurencyjnym rynku działanie w sieci franczyzowej przynosi dla właściciela sklepu wymierne korzyści. Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie, ale również kompleksowa obsługa, jaką zapewnia organizator sieci. Model franczyzy Delikatesów Centrum daje franczyzobiorcy pełne wsparcie: marketing, dedykowanego doradcę klienta, kompleksową logistykę oraz szkolenia w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Dzięki temu partner może być spokojny o swój biznes.
Jakie szkolenia sprawdzają się najlepiej w przypadku właścicieli sklepów spożywczych? Co stanowi największą wartość dla właścicieli i pracowników sklepu?
Specjalnie dla właścicieli, kierowników i pracowników stworzyliśmy Akademię Umiejętności Eurocash. Podczas warsztatów i szkoleń właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum uczą się jak efektywniej zarządzać sklepem oraz zwiększać zyski swojego biznesu. Oczywiście program szkoleń jest dobrany optymalnie do potrzeb franczyzobiorców i modyfikowany tak, aby dostosować go do zmieniających się warunków rynkowych. Dużym powodzeniem wśród personelu sklepu cieszy się szkolenie z produktów świeżych, to m.in. właśnie produkty świeże wyróżniają Delikatesy Centrum na rynku. Ważną rolę pełni również doradca klienta, który razem z franczyzobiorcą i kierownikiem sklepu analizuje wyniki i pomaga dobierać optymalne rozwiązania, które wspierają sprzedaż. Doradca klienta podpowiada, jak produkty powinny zostać wyeksponowane na półkach, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wyjaśniamy franczyzobiorcy, jak skutecznie dbać o jakość serwisu w sklepie, nawet pod jego nieobecność.
W jaki sposób sklep spożywczy buduje relacje z klientami? Co pomaga w “przywiązaniu” klienta do sklepu?
O przywiązaniu do sklepu decyduje oferta, szczególnie produktów świeżych, produktów lokalnych oraz obsługa w sklepie. Głównym źródłem informacji o ofercie jest gazetka, którą zapewniamy w ramach działań marketingowych. Dodatkowo organizujemy lokalne promocje, konkursy oraz działania na rzecz lokalnych społeczności. Od września sklepy Delikatesy Centrum biorą również udział w Megaloterii Grupy Eurocash, w której co miesiąc klienci sklepów mogą wygrać 20 samochodów marki Skoda Citigo. Kampania jest promowana w ogólnopolskich mediach.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej