Supermarket na kryzys

O sytuacji na rynku spożywczym i rozwoju sieci supermarketów mówi Francois Vincent, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.
Polacy zamiast do sklepów osiedlowych, czy supermarketów robią zakupy w dyskontach. Czy biorąc pod uwagę te trendy warto jeszcze inwestować w supermarkety?
Rzeczywiście pierwsza połowa 2013 r. dla sklepów tradycyjnych w Polsce była trudna, chociażby ze względu na rosnące zagrożenie ze strony sieci dyskontowych. Na szczęście w przypadku sieci franczyzowych, w tym franczyzobiorców sieci Carrefour, przedsiębiorcy znajdują się w dużo lepszej sytuacji niż prowadzący małe sklepy spożywcze na własną rękę. Wsparcie dużego partnera zapewnia rozpoznawalną markę, know-how, wsparcie marketingowe, lepsze warunki zakupowe, a tym samym pozwala zaproponować konkurencyjne ceny. To wszystko pozwala o wiele łagodniej przejść przez spowolnienia gospodarczego. Jak wynika z szacunków Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową w skali całego roku tempo wzrostu spożycia indywidualnego osiągnie wartość około jednego procenta, a więc nieznacznie większą niż w 2012 roku. Według IBnGR, niepokojem może jednak napawać przewidywany w 2013 roku, kolejny z rzędu spadek nakładów inwestycyjnych. Pomimo tego w 2014 roku należy się spodziewać dalszego wzrostu - zarówno PKB, jak i konsumpcji.
Czy taka sytuacja rynkowa ma wyraźny wpływ na rozwój sieci Carrefour?
Realizujemy strategię rozwoju sieci franczyzowej konsekwentnie od 2010 roku. Obecnie działa w niej już ponad 370 sklepów. W najbliższym roku sieć Carrefour Express będzie się nadal dynamicznie rozwijać i stale poszukiwać nowych lokalizacji w całej Polsce, także w miejscowościach, w których nie byliśmy jeszcze obecni. Na początku 2013 roku otwarto na przykład pierwsze sklepy Carrefour Express w Poznaniu i Gdańsku. Koncept franczyzowy Carrefour dostosowany jest do sytuacji lokalnego rynku, dlatego nowe sklepy otwierane są zarówno w dużych miastach, jak i na terenach wiejskich. Eksperci Carrefour nieustannie analizują sytuację na rynku, doskonaląc model partnerskiej współpracy franczyzowej. Carrefour modernizuje wyposażenie sklepów, rozbudowuje nowoczesny system informatyczny oraz na bieżąco dostosowuje asortyment do oczekiwań klienta. Koncept zmienia się stosownie do wymagań rynku, lecz także partnerów biznesowych oraz klientów.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej