Winny biznes

W Warszawie oraz w Krakowie spożycie win dorównuje najwyższym wskaźnikom europejskim - mówi Włodzimierz Przybylski, dyrektor rozwoju sieci DobreWina.pl.
Od kilku lat największą popularnością wśród Polaków cieszy się piwo, na drugim miejscu są napoje spirytusowe, a wino jest na szarym końcu. Czy wobec takich informacji warto otwierać sklep z winami?
Obecna konsumpcja win gronowych w Polsce kształtuje się na poziomie lekko przekraczającym 3 litry na osobę rocznie. Dla porównania Litwini wypijają rocznie 12 litrów, Duńczycy 35 litrów, a Włosi 55 litrów na rok. Jednak od kilku lat sprzedaż rozwija się w tempie 8-12 proc. rocznie i taki jest oczekiwany wzrost również w najbliższym czasie, więc warto inwestować w wina. Trzeba jednak pamiętać, że Polski rynek winiarski jest bardzo zróżnicowany. Są miejscowości i regiony kraju, a także grupy społeczne, szczególnie w Warszawie oraz w Krakowie, gdzie spożycie win dorównuje najwyższym wskaźnikom europejskim, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Z drugiej strony jest olbrzymia grupa Polaków, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, dla których konsumpcja win gronowych ogranicza się do kieliszka wina musującego w Sylwestra.
W jaki sposób sieć DobreWina.pl stara się dotrzeć do nowych klientów i zachęcić ich do picia wina częściej niż tylko na przywitanie Nowego Roku?
Istniejemy na rynku już od 12 lat, a nasza sieć sprzedaży liczy 24 sklepy, z których większość, bo aż 19, prowadzona jest przez franczyzobiorców i partnerów firmy. Cały czas prowadzimy różne działania promujące kulturę picia wina w Polsce. W tym roku zaczęliśmy organizować w naszych sklepach kiermasze, podczas których klienci mogą spróbować wina, a później kupić je w atrakcyjnej cenie. Firma prężnie działa również w przestrzeni mobilnej umożliwiając swoim klientom zakup trunków za pośrednictwem aplikacji na telefony komórkowe. Bardzo ważne są dla nas doskonale przeszkolone kadry, bo to przecież sprzedawca musi doradzić klientowi w sklepie i pomóc mu w wyborze najlepszego trunku. Dlatego od sierpnia do października przeprowadzamy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz sprzedawców, na których uczą się jak lepiej zarządzać sklepami DobreWina.pl i jak można jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej