Klient z ulicy

O sytuacji na rynku nieruchomości i o tym jakie biznesy sprawdzają się przy głównych ulicach miast opowiada Wojciech Porębski, analityk Północ Nieruchomości.
Jak kształtuje się wysokość czynszów w ostatnim czasie? Wiele firm franczyzowych cieszy się, że rośnie liczba lokali do wynajęcia, a co za tym idzie spadają czynsze, czy to prawda?
W ostatnim czasie czynsze najmu spadły wyraźnie i nadal spadają. Ta sytuacja jednak nie dotyczy lokali w topowych lokalizacjach. Takie nieruchomości będą zawsze pożądane przez najemców, więc ich w przypadku ich ceny możemy mówić raczej o stabilizacji.
Na jaki okres zwykle zawierane są umowy najmu lokali przy ulicach?
Średni czas trwania umowy najmu wynosi 5 lat, czyli tyle, ile obowiązuje umowa franczyzowa w przypadku wielu sieci. Zdarzają się oczywiście umowy krótsze, na przykład 2-3-letnie, ale i dłuższe – nawet 10-letnie. Zwykle okres obowiązywania umowy najmu zależy od atrakcyjności lokalu. Im nieruchomość jest ciekawsza z punktu widzenia rynku nieruchomości, tym dłuższy okres, na jaki najemca jest skłonny się związać umową najmu.
Jakie rodzaje działalności najlepiej sprawdzają się przy głównych ulicach miast?
Sklepy spożywcze, piekarnie, cukiernie, banki, sklepy z odzieżą. To tylko niektóre z podmiotów poszukujących lokali przy głównych ulicach miast i na terenie osiedli. Na takich lokalach zależy przede wszystkim przedsiębiorcom, których działalność opiera się w dużej mierze na klientach „z ulicy”. Można ponadto zaobserwować trend grupowania się podmiotów prowadzących konkurencyjną lub podobną działalność w danych lokalizacjach. Ulice, przy których znajduje się kilkanaście placówek bankowych, salonów ślubnych, czy kantorów to nierzadki widok w wielu polskich miastach.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej