Franczyza w czterech ścianach

Do Grupy Orbis mogą dołączyć hotele o mniejszej niż 50 liczbie pokoi, pod warunkiem, że istnieje możliwość rozbudowy obiektu.
Polskie Biuro Podróży Orbis powstało we Lwowie w 1920 roku. Z czasem, równolegle do prowadzonego biura podróży, firma rozpoczęła działalność hotelarską. Najwięcej, bo 34 nowe obiekty, powstały w latach 1960-1980. W 1980 roku Orbis posiadał 60 proc. pokoi hotelowych w Polsce. Obecnie firma zarządza siecią hoteli m.in. pod markami Mercure, ibis Styles, Novotel i Sofitel oferując prawie 11 tys. pokoi w ponad 60 obiektach, które zlokalizowane są 28 miastach w Polsce oraz w Wilnie i Kownie. W sierpniu 2000 roku Orbis pozyskał partnera strategicznego – Accor, europejskiego lidera na rynku hotelowym.
- Na chwilę obecną w sieci działają 52 hotele własne Orbisu, jeden obiekt jest dzierżawiony, 3 zarządzane, a 5 działa na podstawie umowy franczyzy. Dążymy do tego, by w 2015 roku ok. 70 proc. obiektów funkcjonowało w ramach strategii asset-light, co oznacza oddanie budynków hoteli w zarządzanie innym podmiotom. W tym roku otworzyliśmy hotele w Piotrkowie Trybunalskim, Krynicy-Zdrój i Wałbrzychu, kolejny – Mercure Warszawa Airport powstanie w lipcu – zapowiada Małgorzata Morek, dyrektor ds. franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis.
Kluczowym wymogiem Orbisu jest wielkość obiektu. W przypadku franczyzy powinien posiadać minimum 50 pokoi. Do sieci mogą też dołączyć hotele o mniejszej liczbie pokoi, ale mających duży potencjał rozwojowy, a ich właściciele planują rozbudowę, bo rynek jest perspektywiczny. Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w hotelarstwie. Zwykle właściciele zatrudniają wykwalifikowanych dyrektorów z praktyką w branży. Wielkość działki i obiektu oraz zakresu świadczonych usług wpływa na to, do której marki hotelowej zostanie włączony (ibis budget, ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel, Sofitel).
Na etapie realizowania inwestycji franczyzobiorca może liczyć na wsparcie techniczne podczas budowy lub adaptacji hotelu. Centrala pomaga również w pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem zespołu liczącego 250 ekspertów ds. sprzedaży w 34 państwach. Innym atutem sieci jest program lojalnościowy Le Club Accorhotels, w którym bierze udział 8,5 mln osób na całym świecie, w tym 240 tys. członków w Polsce.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej