Prezentów nie będzie

Kukartka w ciągu dwóch miesięcy zamknie wszystkie punkty własne. Co w tej sytuacji zrobią franczyzobiorcy?
Spółka Passion Cards, właściciel marki Kukartka, powstała w 1990 roku jako wydawnictwo okolicznościowych kart pocztowych. Popularność sprzedawanych produktów była impulsem, by 10 lat później powstał pierwszy sklep firmowy pod szyldem „Q”. W okresie świetności w sieci Kukartka działało blisko 60 punktów partnerskich, 5 franczyzowych oraz 42 własne. Prowadzenie tych ostatnich okazało się nierentowne, więc właściciel marki podjął decyzję o ich likwidacji.
- Zamknięcie sklepów podyktowane jest kwestiami finansowymi i zmniejszającymi się obrotami sklepów. Przyczyny należy upatrywać w ogólnej sytuacji ekonomicznej – mówi Dariusz Majewski, członek zarządu Passion Card. - W czasach spowolnienia gospodarczego klienci wydają pieniądze na produkty pierwszej potrzeby, a takim nie jest asortyment sklepów Kukartka.
Zarząd tłumaczy, że trudna sytuacja dotknęła wszystkie duże sieci upominkowe w Europie. Brytyjski gigant Clintons z 600 placówek zlikwidował 440. Francuskie SoHo zniknęło z rynku, zbankrutowało Expo działające w krajach Beneluxu, podobnie jak skandynawski Gallerix. Każda z wymienionych sieci liczyła ponad 100 placówek.
Likwidacja sklepów własnych Kukartki nie oznacza jednak, że całkowicie znika ona z rynku. Firma zdecydowała się kontynuować swoją działalność za pomocą sklepu internetowego. Jednocześnie produkty z logo Kukartka będą nadal dostępne w placówkach handlowych na terenie całego kraju, gdyż Passion Cards będzie prowadzić dystrybucję i sprzedaż hurtową.
Na placu boju pozostaną w dalszym ciągu punkty partnerskie i franczyzowe, których marka ma łącznie 45. Przedsiębiorcy, którzy chcą się rozstać z siecią, mogą to zrobić na warunkach zapisanych w umowie franczyzowej. Jednak skoro prowadzenie punktów własnych przestało być opłacalne to dlaczego z franczyzowymi miałoby być inaczej?
- Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna się zmieni, bo bardzo chcielibyśmy, aby sklepy Kukartka wróciły do centrów handlowych - dodaje Dariusz Majewski. - Koncentrujemy się na rozwoju naszego sklepu internetowego, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów. Produkty z logo Kukartka można będzie także dalej nabywać w całej Polsce w punktach detalicznych, nie tylko franczyzowych i partnerskich, ale po prostu w sklepach branżowych i wielu sieciach handlowych.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej