Carrefour na najdroższej ulicy

Czy franczyzobiorca Carrefour Express poradzi sobie na jednej z ważniejszych ulic handlowych w Polsce?
Francuskiemu konceptowi nie udało się pozostać w krakowskich Sukiennicach, z powodu rzekomego zatajenia przed zarządcą budynku charakteru prowadzonej działalności. W Warszawie wszystko jest jawne i marka jest już obecna przy pl. Zamkowym i na Nowym Mieście. Niedawno sieć powiększyła się o kolejną prestiżową lokalizację przy jednej z najbardziej znanych ulic w stolicy - Nowy Świat. Sklep nie funkcjonuje całodobowo, przez co ma mniej czasu na wygenerowanie obrotu, a ten musi być bardzo wysoki. Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 43. na świecie z rocznym czynszem w wysokości ponad 1 tys. euro za metr kwadratowy.
- Przed otwarciem każdego nowego sklepu franczyzowego pracownicy Carrefour dokładnie analizują potencjał lokalnego rynku oraz potrzeby klienta. Na tej podstawie rekomendują właścicielowi sklepu godziny otwarcia - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska. - Oczywiście, ostateczna decyzja w tej kwestii należy do franczyzobiorcy.
Przez 24 godziny na dobę otwartych jest prawie 40 z ponad 350 sklepów działających w sieci Carrefour Express. Są to głównie placówki znajdujące się na stacjach benzynowych, gdyż takie firma również ma w swoim portfolio. Koncept Carrefour Express convenience jest bardzo elastyczny i został opracowany w taki sposób, aby osoby, które nie miały wcześniej doświadczenia w handlu, mogły z sukcesem prowadzić własny sklep.
- W przypadku sklepów Carrefour Express convenience pokrywamy całkowicie koszt wyposażenia sklepu. Inwestycja franczyzobiorcy ogranicza się do pierwszego zatowarowania i przygotowania zabezpieczenia finansowego – dodaje Francois Vincent.
Koszt pierwszej dostawy produktów do sklepu to wydatek ok. 1,3 tys. zł na m2. Partner nie musi uiszczać należności natychmiastowo, gdyż sieć oferuje kredyt kupiecki na ten zakup. Sklepy samoobsługowe Carrefour Express convenience powstają w większych miastach i ich powierzchnia sprzedaży wynosi do 100 m2. Oprócz zakupu produktów, punkty oferują usługi dodatkowe takie jak ksero, możliwość opłacenia rachunków, czy doładowania telefonu. Carrefour posiada również ofertę współpracy dla właścicieli sklepów o powierzchni do 100 m2 w małych miejscowościach i na terenach wiejskich – jest nią Globi.
Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience, ponad 40 centrów handlowych oraz przymarketowe stacje paliw. 64 franczyzobiorców sieci prowadzi więcej niż jedną placówkę.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej