Kupiec rozstawia swój kram

Na rynku handlowym rośnie nowa siła. Czy Polska Grupa Zakupowa Kupiec stworzy sieć franczyzową?
Polska Grupa Zakupowa Kupiec powstała w połowie ubiegłego roku, a jej korzenie wiążą się z jedną z bardziej znanych marek na polskim rynku handlowym – eLDe. Nie tylko ze względu na wspólnych założycieli. Dziś bowiem coraz więcej właścicieli sklepów tej marki porzuca dotychczasowy szyld i przechodzi do Grupy. Los wielu z nich stanął pod znakiem zapytania, gdy upadł ich główny dostawca - Rabat Service. Dlatego postanowili go wziąć we własne ręce.
- Większość uczestników naszej Grupy Zakupowej ma już za sobą doświadczenia płynące z funkcjonowania w ramach sieci franczyzowej i zgodnie z ich opinią nie zawsze są one pozytywne. To co najczęściej charakteryzuje struktury franczyzowe w segmencie sklepów osiedlowych to ścisłe powiązanie, często kapitałowe z jedną z wiodących hurtowni ogólnospożywczych – mówi Marcin Bańka, prezes PGZ Kupiec. - Uczestnicy naszej grupy chcą i oczywiście muszą współpracować z hurtowniami - ale na zasadach partnerskich, a nie jako narzędzie realizujące politykę handlową hurtu a w skrajnym przypadku jako przedłużenie ich półki. Polska Grupa Zakupowa Kupiec to przedsiębiorstwo utworzone przez właścicieli sklepów (są jedynymi udziałowcami) i celem jego funkcjonowania jest reprezentowanie ich interesów w stosunku do producentów i dystrybutorów, tak aby wszystkie strony czerpały z tej współpracy wymierne korzyści.
Kupiec powstał na początku 2013 roku. Jak dotąd grupa podpisała 140 umów z dostawcami, a w jej ramach działa już 80 placówek zlokalizowanych na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego i łódzkiego. Większość z nich mieści się w lokalach od 100 do ponad 300 m2.
-Swoją ofertę kierujemy przedsiębiorców, którzy systematycznie rozwijają swój biznes w obrębie uruchamiania kolejnych sklepów a jednocześnie potrzebują organizacji, która zapewni im korzystną współpracę z kontrahentami bez silnej ingerencji w pozostałe obszary - mówi Bańka. - Tego typu sklepów i ich właścicieli, nienależących jeszcze do żadnej sieci franczyzowej jest nadal sporo na rynku. Są to zazwyczaj wymagający klienci, którzy byli w stanie funkcjonować samodzielnie a nasza firma będzie stanowić dla nich atrakcyjną alternatywę w stosunku do działających już sieci franczyzowych. Nie zamykamy się oczywiście również na te sklepy, które obecnie są zrzeszone w ramach innych sieci.
Marcin Bańka nie wyklucza, że Kupiec w przyszłości przerodzi się w regularną sieć franczyzową – ze wspólnym logotypem, wizualizacją i polityką marketingową. Na razie jednak za wcześnie, by mówić o konkretach.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej