Dbają o zdrowie i zyski

O biznesie farmaceutycznym na licencji opowiada Iwona Omyła, przewodnicząca Rady Franczyzobiorców sieci Dbam o Zdrowie, właścicielka dwóch aptek.
Kiedyś prowadziła pani niezależną aptekę, która obecnie działa w sieci. Co panią przekonało do tej zmiany?
Po pierwsze względy finansowe. Apteki zrzeszone pod wspólną marką, dzięki skali działalności, mają większe zdolności negocjacyjne w hurtowniach, dzięki czemu mogą zaoferować niższe ceny klientom detalicznym. Jako aptekarze należący do sieci Dbam o Zdrowie (DOZ) otrzymujemy narzędzia, które pozwalają znacznie zredukować koszty i poprawić ofertę handlową. Poza tym prowadzenie apteki to specyficzny rodzaj działalności biznesowej, ściśle określony przepisami prawa, czego doświadczamy po wprowadzeniu ustawy refundacyjnej w 2012 roku. W tym zakresie również możemy liczyć na wsparcie, głównie w zakresie doradztwa i szkoleń, w trakcie całego okresu współpracy. Do najważniejszych zalet jednak należy zaliczyć rozpoznawalną markę i siłę skali. Ta pierwsza przyciąga klientów, druga poprawia warunki zakupowe apteki. Ponadto DOZ zapewnia pakiet narzędzi wspierających sprzedaż, takich jak promocje cenowe, aptekę internetową czy Profil Farmaceuty – system informatyczny, służący do komunikacji i będący źródłem wiedzy o aktualnej ofercie.
Jakie predyspozycje potrzebne są w tym biznesie?
Najbardziej cenione jest połączenie doświadczenia biznesowego z wiedzą farmaceutyczną, więc na początek warto mieć choć jedną z tych cech. W uzupełnieniu wiedzy pomaga franczyzodawca oraz inni franczyzobiorcy, z których doświadczenia możemy czerpać.
Czy jako franczyzobiorca ma pani wpływ na rozwój całej sieci?
W gruncie rzeczy tak. Miłym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że franczyzodawcę interesują nasze opinie o systemie. Dbam o Zdrowie to jedyna sieć na polskim rynku farmaceutycznym, która posiada Radę Franczyzobiorców. Jej zadaniem jest wsparcie budowy sieci franczyzowej, wzajemne uczenie się know-how i reprezentowanie interesów partnerów DOZ w relacjach z franczyzodawcą. Naszym wspólnym zadaniem – dawcy i biorców licencji – jest dopracowywanie systemu, aby był satysfakcjonujący dla obu stron. To ważne, tym bardziej, że aptek w naszej sieci cały czas przybywa.
(kb)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej