Pacjent wskaże drogę

Słuchamy głosu klientów, którzy podsuwają naszym farmaceutom pomysły na kolejne obszary rozwoju - mówi Katarzyna Józefiak-Piróg, dyrektor ds. ekspansji aptek Dbam o Zdrowie.
W sieci Dbam o Zdrowie działa ponad 1 tys. aptek. W jaki sposób udało się Państwu stworzyć tak liczną sieć?
Sieć franczyzowa DOZ rozwija od 2009 roku. Każdego roku na przyłączenie do naszej sieci decyduje się ponad 100 prywatnych przedsiębiorców prowadzących już własne apteki bądź dopiero poszukujących swojego miejsca w aptecznym biznesie. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która zaproponowała prywatnym przedsiębiorcom działającym w branży farmaceutycznej zrzeszenie się i występowanie pod wspólnym szyldem. „Pomarańczowe apteki”, jak nazywają nas pacjenci, można znaleźć na terenie całego kraju. W sieci działa ponad 600 naszych aptek i 480 punktów prowadzonych przez franczyzobiorców.
W styczniu ubiegłego roku weszła w życie tzw. Ustawa refundacyjna wprowadzająca m.in. sztywne ceny na leki refundowane oraz zakaz reklam aptek. W jaki sposób nowe przepisy wpłynęły na sytuację aptek?
Nie da się ukryć, że wejście w życie ustawy spowodowało spadek rentowności w segmencie detalicznym. Trudniejsze chwile nie ominęły także naszej sieci i w efekcie zmiany sytuacji na rynku musieliśmy zamknąć kilka nierentownych aptek. Postanowiliśmy jednak szukać kolejnych obszarów, które możemy wypełnić swoją ofertę i gdzie możemy odnieść sukces. Wiele z nich wskazują nam sami pacjenci, którzy dzielą się swoimi przemyśleniami z naszymi farmaceutami.
Zmiana sytuacji na rynku z pewnością miała również wpływ na rozwój Państwa sieci aptek.
Faktycznie, ale patrząc na to z perspektywy rozwoju sieci, były to zmiany pozytywne. Sytuacja na rynku skłoniła dużo większą liczbę aptekarzy do przyłączenia się do naszej sieci. Prognozujemy, że w tym roku liczba franczyzobiorców jeszcze bardziej wzrośnie, mamy nadzieję, że będzie to kilkuset nowych partnerów. Mamy świadomość, że są to bardzo ambitne założenia, jednak analizując sytuację na rynku wyraźnie widzimy, że coraz więcej przedsiębiorców szuka możliwości redukcji kosztów i poprawy oferty handlowej. My możemy im zaoferować rozwiązania, które odpowiadają współczesnym pacjentom.
Rozmawiała (mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej