W paczce na Wyspy

InPost chce podbić Wielką Brytanię. Nie zapomina jednak o krajowym rynku.
Grupa Integer.pl, w skład której wchodzi niezależny operator pocztowy InPost, doświadcza zjawiska „apetytu rosnącego w miarę jedzenia”. Niedawno jeszcze świętowała częściowe zakończenie monopolu Poczty Polskiej na usługi pocztowe. Teraz deklaruje szeroko zakrojone plany rozwoju za granicą. Celem zagranicznej ofensywy ma być Wielka Brytania, orężem – Paczkomaty.
Spółka kierowana przez Rafała Brzoskę chce wykorzystać fakt, że na wyspach brytyjskich rozwija się jeden z trzech największych na świecie i największy w Europie rynek e-commerce. Handel elektroniczny wymaga sprawnie zorganizowanego systemu dostaw, a Paczkomaty, z których klienci mogą samodzielnie odbierać zamówione towary, stanowią duże usprawnienie. Do końca roku w Wielkiej Brytanii ma pojawić się aż 2 tys. Paczkomatów. Obecnie jest ich 200.
- Potencjał brytyjskiego rynku e-commerce jest niemal 14-krotnie większy niż w Polsce. Nie ma w Europie drugiego takiego kraju, w którym w tak dynamicznym tempie rozwija się sprzedaż online, a co za tym idzie – konieczność zapewnienia profesjonalnej obsługi logistycznej. Do wejścia z Paczkomatami na brytyjski rynek e-commerce przygotowywaliśmy się pod względem operacyjnym ponad rok. Projekt ten wymagał od nas nie tylko stworzenia dedykowanego zespołu sprzedażowego, który działa na lokalnym rynku, ale też zintegrowania Paczkomatów z platformami sprzedażowymi dostępnymi w UK. Koszty związane z wejściem do Wielkiej Brytanii szacujemy na 45 mln euro, ale zakładamy, że już po trzech latach wpływy z brytyjskiego rynku będą stanowiły nawet 25% naszych przychodów – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
W Polsce InPost rozwija zarówno sieć Paczkomatów, jak i tradycyjnych punktów obsługi klienta. Tych pierwszych jest już 700, rozlokowanych w ponad 200 miastach. Do końca roku ma ich być ponad tysiąc. Do tej pory ma też działać łącznie 2,6 tys. punktów obsługi klienta – znaczna część zarządzana będzie przez franczyzobiorców. Uruchomienie takiej placówki może kosztować od 1 do 10 tys. zł, w zależności od jej wielkości i lokalizacji.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej