Warzywnik nie wegetuje

W warzywniakach z powodu długiej zimy będzie można się spodziewać wyższych cen. Nie ma to jednak wpływu na liczbę nowych otwarć.
W marcu i kwietniu do sieci Warzywnik dołączyły sklepy w Lwówku Śląskim, Zgorzelcu i Czerwonaku. Niebawem zostanie otwarty także sklep w Bydgoszczy. Łącznie z punktami, które funkcjonują już w Poznaniu, Wałczu oraz Lubaniu na terenie kraju działa sześć Warzywników. Sieć zadebiutowała na rynku w listopadzie ubiegłego roku. Wszystkie sklepy mają powierzchnię 60 m2 i mieszczą się w pasażach Czerwona Torebka. Do końca 2013 roku spółka planuje zarządzać 40. Warzywnikami, zlokalizowanych na terenie całej Polski.
- Na rozpoczęcie działalności franczyzobiorca powinien przeznaczyć ok 30 tys. zł. W tej kwocie zawiera się zatowarowanie sklepu, zakup kasy fiskalnej i zatrudnienie pracownika. Decydując się na współpracę partner otrzymuje nowy lokal z kompletnym wyposażeniem. Do obowiązków partnera należy opłata czynszu za wynajem lokalu i zatowarowanie sklepu zgodnie z listą asortymentową – informuje Paweł Ciszek, dyrektor departamentu operacyjnego spółki Czerwona Torebka.
Oferta Warzywnika stanowić będzie uzupełnienie niemal każdego pasażu handlowego Czerwona Torebka. Asortyment dostępny w sklepach to świeże owoce i warzywa, ale także wszelkie ich przetwory takie jak mrożonki, surówki, susze z owoców, bakalie, weki, produkty ekologiczne oraz zioła i przyprawy, a także świeżo wyciskane soki z owoców cytrusowych. Zima, która przeciągnęła się w tym roku do połowy kwietnia wpłynęła na zmianę asortymentu, który już w tym okresie powinien trafić do sklepów owocowo-warzywnych
- Przedłużająca się zima powoduje opóźnienie w okresie wegetacji roślin - wyjaśnia Krzysztof Belcarz, menedżer sieci Warzywnik. - Wiosenne spadki temperatury i opady śniegu najprawdopodobniej opóźnią dostawy krajowych produktów rolnych o miesiąc. Niemniej jednak, jeśli pogoda się poprawi i zrobi się ciepło i słonecznie, sadzonki mogą odrobić straty i wyrosnąć na czas. Warto podkreślić, że warunki te mają zastosowanie do roślin, które uprawia się na polach, np. ziemniaków i szparagów. Popularne w Polsce nowalijki uprawia się pod folią lub w specjalnie dogrzewanych tunelach. Pierwsze marchewki, wczesne pomidory, rzodkiewka czy truskawki powinny pojawić się o czasie, choć możemy spodziewać się wzrostu ich cen. Tegoroczna przedłużająca się zima, sprawiła, że plantatorzy muszą ogrzewać swoje zbiory, co znacznie podnosi koszty upraw. Specjaliści z sektora rolniczego szacują, że wzrosty te sięgną 30 proc. - dodaje menedżer Warzywnika.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej