Co roku 15-30 nowych Stokrotek

Emperia zmienia kurs. Będzie konkurować z małymi i średnimi sklepami spożywczymi.
-Zamierzamy rozwijać sieć supermarketów Stokrotka jako własne sklepy, nie planujemy rozwoju poprzez franczyzę – tak brzmi jedna z pierwszych deklaracji Dariusza Kalinowskiego, nowego prezesa Emperii.
Kładzie ona kres spekulacjom, jakoby najważniejszy koncept lubelskiej spółki miał być rozwijany z udziałem zewnętrznych przedsiębiorców. Po tym jak w 2012 roku Emperia sprzedała Eurocashowi swoje franczyzowe sieci zrzeszone w Grupie Dystrybucyjnej Tradis (m.in. markę Groszek), Stokrotka stała się najistotniejszą częścią jej biznesu.
Powołany na początku marca nowy zarząd ma za zadanie przyspieszyć jego rozwój. Dariusz Kalinowski zastąpił na stanowisku prezesa Emperii Artura Kawę, twórcę i dotychczasowego szefa grupy spożywczej. Do tej pory kierował rozwojem sieci Stokrotka i zajmował fotel wiceprezesa zarządu, teraz ma samodzielnie pokierować spółką. Kawa będzie przyglądał się jego poczynaniom z pozycji członka rady nadzorczej.
Rocznie sieć Stokrotka powiększa się o 15-30 supermarketów. Nowy zarząd ma utrzymać tempo wzrostu, a także umocnić markę na tyle, by umożliwić jej proces konsolidacji rynku. Stokrotka miałaby więc stać się graczem przejmującym inne placówki z branży i intensywnie konkurować z małymi i średnimi sklepami spożywczymi. Oznacza to diametralną zmianę kursu Emperii, która od początku swojego powstania wspierała drobnych przedsiębiorców handlowych zrzeszonych w jej sieciach franczyzowych.
Rozwój Stokrotki ma wspierać należący do Emperii system logistyczny. Jego bazą będzie zlokalizowane w podwarszawskim Teresinie centrum dystrybucji, a także ogólnopolska sieć magazynów regionalnych.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej