Na trzech frontach

Kolporter rozwija kolejny koncept. Czy aby jednak marki dystrybutora prasy nie będą ze sobą wzajemnie konkurować?
Sieć Traf Press w 2013 roku powiększy się o 200 punktów – taką deklarację złożył Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za departament dystrybucji prasy. Koncept powstał 1 lutego 2012 roku i do końca grudnia rozrósł się do 263 placówek. Rok po jego utworzeniu szefowie Kolportera deklarują plany dalszej ekspansji.
– Traf Press jest ofertą kierowaną do właścicieli prywatnych punktów sprzedaży – mówi Fibakiewicz. – To przedsiębiorcy, którzy siłą rzeczy mają ograniczone możliwości organizacyjne, ich punkty są niewielkie, nie mogą więc konkurować z placówkami zrzeszonymi w innych sieciach handlowych. Tymczasem obecność w Traf Pressie daje im szanse na lepsze funkcjonowanie, a także, dzięki naszemu wsparciu marketingowemu i udziałowi w programach konsumenckich, na osiągnięcie dodatkowych przychodów. Nic dziwnego, że zainteresowanie współpracą jest duże.
Oprócz Traf Pressu Kolporter zarządza jeszcze sieciami Saloników Prasowych, a także punktami marki Top-Press. Asortyment dostępny we wszystkich trzech jest bardzo podobny, co rodzi pytanie, czy marki nie będą konkurować ze sobą nawzajem. Kolporter jednak ich wzajemnej kanibalizacji się nie boi i wyjaśnia, że obecność trzech konceptów stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony franczyzobiorców.
- Saloniki prasowe oraz salony Top-Press funkcjonują w oparciu o ten sam model, który określany jest nazwą system partnerski. Stanowi on udoskonalenie franchisingu, w oparciu o który była pierwotnie tworzona sieć saloników. Kolporter ponosi tu większość kosztów, na które składają się m.in. adaptacja lokalu, zakup mebli i ekspozytorów, zakup towaru, system komputerowy, a także koszty najmu, czynszu i mediów – tłumaczy Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera. - Partner prowadzący salonik prasowy lub salon Top-Press zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu Kolportera. W przypadku tego modelu współpracy partnerzy mają też zagwarantowany minimalny poziom wynagrodzenia.
Traf Press ma być alternatywą dla niezależnych przedsiębiorców.
- Traf Press funkcjonuje na zasadzie miękkiej franczyzy i jest ofertą dla prywatnych przedsiębiorców, niezrzeszonych w żadnej sieci handlowej, a posiadających własne punkty typu kiosk czy salonik prasowy - tłumaczy Maciągowski.
Właściciele punktów Traf Press sprzedają w nich prasę oraz usługi terminalowe (doładowania prepaid, akceptacja kart płatniczych, opłacanie rachunków) dostarczane wyłącznie przez Kolportera. Również i on zaopatruje ich w takie produkty, jak artykuły tytoniowe, karty telefoniczne czy artykuły spożywcze. Opłata wstępna w sieci wynosi 399 zł netto. Właściciel pokrywa też koszty wizualizacji kiosku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej