Na poczcie bez zmian

Nie zakładam, żeby w tym roku na polskim rynku pocztowym pojawił się jakiś znaczący gracz - twierdzi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Jakie zmiany przyniesie prywatnym operatorom uwolnienie rynku pocztowego? Czy będą one wyraźnie odczuwalne?
Od 1 stycznia 2013 roku, kiedy to w Polsce "w pełni" zliberalizowany został rynek przesyłek pocztowych, alternatywni operatorzy pocztowi mogą świadczyć swoje usługi na takich samych zasadach, jak Poczta Polska. Możliwość doręczania przesyłek o wadze do 50g jest kluczową, ale nie jedyną zmianą, na którą InPost czekał od niemal 6 lat.
Jaki wpływ te zmiany będą miały na rozwój sieci placówek InPost?
Aktualnie InPost świadczy swoje usługi za pośrednictwem niemal 900 Punktów Obsługi Klienta w 230 miejscowościach w całym kraju. Jednocześnie liczba miejscowości obsługiwanych przez InPost na rzecz odbiorców indywidualnych szacowana jest na około 550, a dla instytucjonalnych na 8 tys. Oznacza to, że do tylu miejsc dociera korespondencja wysyłana za pośrednictwem naszej firmy. Do końca 2013 roku zamierzamy uruchomić kolejnych 700 POK-ów. Tym samym szacuje się, że w grudniu 2013 roku Grupa będzie zarządzała siecią około 1600 placówek, doręczając na rzecz odbiorców indywidualnych korespondencję do 750 miejscowości, a dla instytucjonalnych do 10 tys.
Czy na rynku mogą pojawić się kolejne podmioty?
Uwolnienie rynku pocztowego miało oznaczać zwiększenia liczby operatorów - w tym również zagranicznych firm, choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek. Aktualny stan prawny i utrzymany w wielu zakresach monopol Poczty Polskiej (przesyłki rent i emerytur oraz korespondencję do urzędów skarbowych) – mimo liberalizacji rynku usług pocztowych - nie zachęca do inwestycji w tym sektorze. Dlatego nie zakładam, żeby w tym roku na polskim rynku pojawił się jakiś znaczący gracz.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej