Żabka i Freshmarket idą łeb w łeb

Właściciel obu marek otworzył w styczniu 39 sklepów. To m.in. zasługa programu "sklep za czynsz".
W samym styczniu Żabka Polska otworzyła 39 sklepów – 20 Freshmarketów i 19 Żabek. W ten sposób wkrótce liczba placówek obu sieci przekroczy 3 tysiące. Takie tempo rozwoju spółka zawdzięcza wsparciu funduszu Mid Europa Partners w kwocie 1,5 mld zł przez najbliższe pięć lat. Drugim powodem, dzięki któremu Żabka i Freshmarket są w stanie w tak krótkim czasie otwierać dużą liczbę sklepów jest działający od jesieni 2011 roku program „sklep za czynsz”.
- Do tej pory chęć współpracy z Żabką zgłosiło w ramach projektu 1000 właściciel lokali handlowych. Umowy zostały podpisany z co czwartym, a ich sklepy zostały przebrandowane na Żabkę lub Freshmarket. Interesują nas lokale o powierzchni minimum 90 m2. Zgłaszane sklepy analizowane są również pod kątem rentowności i natężenia ruchu pieszego – wyjaśnia Jacek Spychała, dyrektor marketingu i public relations Żabka Polska.
W ramach współpracy właściciel lokalu podpisuje umowę na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska na własny koszt remontuje placówkę dostosowując ją do standardów sieci. Firmy nie interesuje podnajem, dlatego umowy podpisuje wyłącznie z właścicielami lokali.
- Właściciel lokalu, z którym podpisujemy umowę, otrzymuje od nas stały, comiesięczny czynsz. Zdecydowana większość osób zainteresowanych projektem do tej pory prowadziło własne osiedlowe sklepy spożywcze. Zgłaszają się do na również osoby, które nie były zadowolone ze współpracy z sieciami franczyzowymi ze względu na opóźnienia płatnicze czy zły stan techniczny wynajętych placówek. Wysokość czynszu ustalamy indywidualnie w zależności od rynku nieruchomości w danej miejscowości. Właściciel lokalu podejmując z nami współpracę nie musi się martwić o dodatkowe opłaty mediów, które od momentu podpisania umowy są po stronie Żabki - dodaje Spychała.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej