Przepierka w kryzysie

Żadna lokalizacja nie gwarantuje pewnych zysków, są jednak miejsca, gdzie pralnie Perfect Clean radzą sobie lepiej od innych.
W dobie spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy szukają pomysłów na biznes odporny na wahania koniunktury. Intuicyjnie dochodzą do przekonania, że strzałem w dziesiątkę może okazać się inwestycja we własną pralnię. Przychody w pralniach nie są bowiem tak wrażliwe na kryzys – garniturów czy sukni wieczorowych nie sposób czyścić w domowej pralce.
- Tymczasem zarobki pralni podlegają takim samym wahaniom koniunktury, jak każdy inny biznes. Fakt, usługi pralni raczej trudno zastąpić domowymi metodami, dlatego nie obserwujemy spadku średniej wartości paragonu. Jeśli jednak ktoś w czasie recesji straci pracę, to po prostu przestanie prać służbowy garnitur w ogóle – mówi Bożena Tabor, wiceprezes zarządu Perfect Clean.
Przychody sieci Perfect Clean trzymają się na niezmienionym poziomie, jednak franczyzodawca przyznaje, że dzisiejszy rynek wymaga od przedsiębiorców większych wysiłków, by przyciągnąć klienta.
- Więcej inwestujemy w marketing i reklamę, stale poszerzamy ofertę usług. Przychody są stabilne, ale koszty rosną – przyznaje Tabor.
Jej zdaniem najbezpieczniejszą lokalizacją dla pralni jest centrum handlowe, gdzie placówka ma gwarancję stałego przepływu klientów. W sieci Perfect Clean działa obecnie 26 pralni własnych i 13 punktów franczyzowych.
- W ubiegłym roku otworzyliśmy dwie nowe placówki w centrach handlowych w Szczecinie i Bełchatowie. W 2013 chcielibyśmy otworzyć jedną, może dwie kolejne – zapowiada Bożena Tabor.
Koszt inwestycji we własny biznes spod znaku Perfect Clean waha się od 200 do 400 tys. zł, w zależności od typu pralni i wyposażenia. Franczyzodawca przekazuje partnerom know-how, nadzór oraz pomoc w naborze i szkoleniu kadry. Zapewnia też serwis maszyn i urządzeń.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej