Z prowincji do stolicy

Po miejscowościach liczących kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców tym razem pasaż Czerwonej Torebki powstał w Warszawie.
Warszawska Czerwona Torebka będzie największym otwartym dotąd obiektem ogólnopolskiej sieci pasaży. Składać się on będzie z 31 modułów, a jego powierzchnia użytkowa wyniesie blisko 1,8 tys. m2. Do dyspozycji klientów udostępniono także 116 bezpłatnych miejsc parkingowych.
W 2012 roku powstały także obiekty działają w Poznaniu Kępnie, Ostrowie Wielkopolskim i Słupcy, zaś kolejne zostaną otwarte w Czerwonaku, Komornikach oraz Wolsztynie. Wśród najemców pasażu znalazł się sklep Małpka Express. Rozwijana od początku tego roku, sieć marketów typu convenience gości w wielu pasażach Czerwonej Torebki.
Wszystkie pasaże Czerwonej Torebki mają jednokondygnacyjną konstrukcję, złożoną z powtarzalnych modułów o powierzchni ok. 60 m2. Są dzięki temu tanie i proste w budowie oraz mają dużą elastyczność w dostosowywaniu powierzchni handlowej do wymogów konkretnych lokalizacji. Dalekosiężna strategia rozwoju spółki zakłada budowę do 2021 roku ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 mln m2. Na chwilę obecną działa ich 26.
By otwierać ponad 200 pasaży rocznie potrzebny jest niemały kapitał. Według szacunków potrzeba blisko 4,5 mld zł na realizację inwestycji. Jednym ze sposobów pozyskiwania pieniędzy ma być publiczna emisja akcji. Dzięki wejściu na giełdę Czerwona Torebka chce zarobić 281 mln zł.
- Na obecnym etapie rozwoju i przyjętych założeniach ekspansji nie posiadamy bezpośredniej konkurencji. Nie konkurujemy ze sklepami wielkopowierzchniowymi, ani galeriami handlowymi – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka. - Póki co, na mapie handlowej Polski są jeszcze rejony, które można łatwo zagospodarować, jednak, aby się wyróżnić trzeba pracować także nad innowacyjnym formatem i ofertą.
(boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej