Nieoczekiwana zmiana partnerów

Nie udało się z BP, teraz kolej na Lukoil. Carrefour walczy o miejsce na stacjach paliw.
Starania francuskiej grupy handlowej o umieszczenie swojego asortymentu na stacjach paliw zaczęły się latem ubiegłego roku. W sierpniu 2011 doszło do podpisania umowy pomiędzy Carrefour a BP, na mocy której na stacjach pojawiły się „wyspy” z artykułami spożywczymi dostarczanymi przez Carrefour. Obie strony otrąbiły rozpoczęcie perspektywicznej współpracy, jednak po otwarciu 10 kolejnych modułów spożywczych i kilkunastu miesiącach kooperacji, zmieniły zdanie. „Etap testowy” dobiegł końca, a wysepki Carrefoura są wycofywane z BP.
Carrefour, mimo licznych zapytań, nie chce zdradzić, dlaczego projekt zakończył się fiaskiem. Nie rezygnuje jednak z planów zaistnienia na stacjach paliw. Lodówki z logo francuskiej sieci jeszcze nie zdążyły zniknąć ze stacji brytyjskiego operatora, a już pojawiają się u jego rosyjskiego konkurenta. Od 10 listopada Carrefour dostarcza produkty spożywcze do stacji Lukoil na warszawskiej Woli. Sklep – podobnie jak stacja paliw – czynny jest całodobowo. W ofercie, prócz nabiału, wędlin, warzyw i owoców, będzie również świeże pieczywo dostarczane z lokalnej piekarni oraz dania gotowe.
- Liczymy, że klienci docenią koncept, jaki został wprowadzony na tej stacji paliw. Carrefour sprawdził podobne rozwiązania już w dużych i małych miastach, a także na wsiach. Jesteśmy przekonani, że doskonale wpasuje się także w ten segment rynku, którym są stacje benzynowe, dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z Lukoil Polska i otworzenie pierwszego sklepu - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.
- Naszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów, wierzymy, że podjęta współpraca spotka się z życzliwym zainteresowaniem klientów. Dogodna lokalizacja, szeroki wybór produktów w rozsądnych cenach, obszerny parking oraz stała dostępność gwarantują powodzenie przedsięwzięcia – mówi Piotr Żuromski, dyrektor sprzedaży detalicznej Lukoil Polska.
Rosyjska marka Lukoil ma w Polsce 115 stacji. W ramach sieci BP działa ich ponad 400 - jest to największa sieć stacji wśród zagranicznych koncernów paliwowych w Polsce.
Nie wiadomo, czy współpraca z Lukoilem ma na razie formę testu, ani po jakim czasie obie strony dokonają bilansu kooperacji. Carrefour zwleka też z wyjaśnieniami, dlaczego zakłada sukces z Lukoilem, skoro nie osiągnął go wspólnie z największą siecią stacji na naszym rynku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej