Spar inwestuje w Polsce

Dzięki połączeniu z Grupą Bać–Pol pod logo Spar działa w Polsce już 100 sklepów. Wkrótce firma uruchomi e-sklep i kasy samoobsługowe.
Otwarcie setnego sklepu Spar było okazją do podsumowania działalności sieci i przedstawienia perspektyw jej rozwoju na najbliższe lata. Mijający rok holenderska sieć może zaliczyć do udanych z powodu rekordowej liczby nowych marketów oraz rosnącej ich rentowności. - Ten rozwój był możliwy przede wszystkim dzięki połączeniu z Grupą Kapitałową Bać–Pol. – twierdzi Wojciech Bystroń, prezes Spar Polska. Trudno się z nim nie zgodzić, gdyż ostatnie wyniki grupy mówią same za siebie. Przychody firmy w tym roku szacowane są na 1,5 mld zł.
- Znaczącym wydarzeniem w ostatnim czasie było wejście do Grupy Bać-Pol dwóch dużych firm - Hampol i Ango – mówi Leszek Bać, prezes zarządu Bać–Pol. - Dodatkowo już w listopadzie zostanie uruchomiony oddział Grupy w Gdańsku. Na 2013 rok planujemy także kolejne konsolidacje.
Największe zainteresowanie franczyzą sieci Spar wykazują właściciel obiektów o powierzchni ok. 300 m2 i dlatego najwięcej placówek działa w formacie supermarketów. Nieco mniejszą grupę stanowią sklepy Spar Express, które powstają w lokalach do 200 m2. Bać-Pol rozwija także wielkopowierzchniowe formaty marketów: EuroSpar oraz InterSpar.
- Chcemy jak najlepiej wykorzystać możliwości jakie niosą ze sobą nowe technologie - wyjaśnia Andrzej Figiel, wiceprezes Spar Polska. - Dlatego będziemy pracować nad wprowadzeniem w naszych placówkach samoobsługowych kas, zamierzamy uruchomić radio internetowe i umożliwić klientom dokonywanie zakupów przez internet.
Wszystkie sklepy Spar działają w oparciu o twardą franczyzę. Charakterystyczną cechą tej formy współpracy są rygorystycznie narzucone standardy sieci, w zamian za znaczące wsparcie dawcy licencji. Podobne rozwiązanie stosuje m.in. Intermarche czy Delikatesy Centrum. - Większość sieci handlowych jest oparta o miękką franczyzę, gdzie sklepy łatwo przechodzą z jednej organizacji do drugiej – dodaje Leszek Bać. - Obecnie problemem każdego niezależnego sklepu nie jest to czy przystąpić do franczyzy, ale jakiego partnera wybrać. Na rynku jest spore zmieszanie, więc franczyzobiorcy analizują działania sieci, by nie stracić, jak w przypadku upadku Bomi.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej