Biedronka i franczyza razem?

Do tej pory przedsiębiorcy mogli zapomnieć o licencji na poprowadzenie znanego dyskontu. Wkrótce może się to zmienić.
Historia Biedronki ma swój początek w 1995 roku, kiedy sieć dyskontów zaczął budować Mariusz Świtalski. Trzy lata później, gdy pod logo Biedronki działało ponad 200 sklepów, nowym właścicielem została portugalska grupa kapitałowa Jeronimo Martins. Jeronimo Martins Polska zarządza obecnie 1,9 tys. punktów w ponad 800 miejscowościach. Spółka współpracuje z 500 polskimi producentami oraz zatrudnia ok. 37 000 pracowników. Jednocześnie Alexandre Soares dos Santos, prezes firmy jest najbogatszym Portugalczykiem.
Mimo dużej liczby sklepów, Biedronka nigdy nie zdecydowała się na rozwój we franczyzie. Z wywiadu udzielonego Wiadomościom Handlowym przez dyrektora generalnego firmy w Polsce wynika jednak, że to tylko kwestia czasu.
- Kilka obiektów uruchomiliśmy w ostatnim czasie na podstawie tzw. umów o współpracy handlowej ze sklepami niezależnymi, które obecnie testujemy. To luźna forma kooperacji zbliżona do franczyzy, gdzie placówka zmienia nazwę na Biedronka i przejmuje nowy layout, wystrój oraz asortyment. To właśnie poprzez ten model współpracy Biedronka wzmocni swoją obecność na polskiej prowincji. Spodziewamy się, że ta forma może być decydująca w realizacji ostatniej fazy planu ekspansji do 2015 roku - powiedział portalowi Pedro Soares dos Santos.
Wspomniany plan zakłada uruchomienie w ciągu najbliższych trzech lat tysiąca dyskontów w miejscowościach powyżej 15 tys. mieszkańców. Warto dodać, że Biedronka nie jest typowym dyskontem. W jego ofercie coraz częściej można znaleźć produkty delikatesowe, na przykład owoce morza i zagraniczne wina. W ostatnich miesiącach Biedronka dokonała remodellingu swoich sklepów polegającego na zmianie ustawienia towarów. Dzięki temu dyskonty zanotowały wzrost sprzedaży o ok. 18 proc.
Na temat możliwości współpracy Biedronki z innymi przedsiębiorcami wypowiedziała się dla Franchising.pl Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska SA.: - Projekt partnerski Biedronki znajduje się obecnie w fazie testowej. Jednocześnie podkreślamy, że każdy sklep sieci Biedronka to ta sama marka.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej