Czujność klientów i franczyzobiorców

O budowaniu zaufania w branży turystycznej w kontekście wydarzeń mijających wakacji opowiada Roman Fon, prezes agencji turystycznej Multita.
Jak upadki tak dużej liczby biur podróży wpłynęły na sytuację placówek Multity?
Po ogłoszeniu bankructw kilku biur podróży kupujący wycieczki stali się czujniejsi, dlatego dużo trudniej jest zdobyć ich zaufanie. Klienci szukają zaufanych biur, które istnieją na rynku od wielu lat i cieszą się dobrą opinią. Z tego powodu franczyzobiorcy muszą się borykać z chwilowymi problemami, jakie mają miejsce na rynku usług turystycznych. Naszym atutem jest bardzo szeroka oferta, w której znajdują się wycieczki ok. 130 organizatorów turystyki, bilety lotnicze, autokarowe i promowe, ubezpieczenia turystyczne. Przy tak szerokim wachlarzu propozycji jesteśmy w stanie obsłużyć każdego – począwszy od rodzin z dziećmi, poprzez grupy zorganizowane, kończąc na świadomym i wymagającym kliencie.
Jaka jest przyszłość rynku usług turystycznych?
Obecnie rynek jest w fazie rozwoju. Jeszcze kilka lat temu nie było systemów franczyzowych dedykowanych dla biur podróży. W tej chwili takich firm jest kilka, bo coraz więcej przedsiębiorców interesuje się formą współpracy, jaką jest franchising. Wiele osób próbuje swoich sił w różnych branżach, a w takim wypadku łatwiej jest skorzystać z wiedzy, doświadczenia i systemu, którymi dysponuje franczyzodawca. Na zachodzie Europy większość agentów jest skupiona w sieciach franczyzowych. Wszystko wskazuje na to, że w Polsce rynek niedługo będzie wyglądał podobnie.
Jakie są plany sieci Multita na przyszłość?
Cały czas pracujemy nad polepszaniem naszych usług i pogłębianiem wiedzy z zakresu turystyki. Na podstawie doświadczenia, jakie zdobywamy poprzez pracę z już istniejącymi franczyzobiorcami tworzymy ofertę, która jest dopasowana do potrzeb klienta. Drugim elementem naszej strategii jest otwieranie nowych salonów sprzedaży Multita. Chcemy, aby marka stała się rozpoznawalna zarówno wśród inwestorów, jak i klientów końcowych, którzy zechcą zakupić usługę turystyczną w znanym i sprawdzonym biurze.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej