Alma zyskuje kosztem Bomi

Kiedy konkurent upada, nie może liczyć na pomocną dłoń. Udziały w rynku szybko rozdzielają pozostałe w grze delikatesy.
Na widok pustych półek w delikatesach Bomi klienci odwracają się na pięcie, zaś konkurencja zaciera ręce. Nie wiadomo tylko jak długo potrwa euforia delikatesów, które przejęły klientów Bomi, bowiem Polacy coraz częściej wybierają tanie zakupy w dyskontach. Potwierdzają to wyniki badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Lidla. Dla 70 proc. ankietowanych cena decyduje o wyborze sklepu. Z kolei badanie Market Side pokazuje, że tylko 9 proc. z nas wybiera delikatesy jako miejsce, w którym robimy zakupy spożywcze. Dyskonty (72 proc.) wygrywają z hipermarketami (57 proc.) i supermarketami (34 proc.). Mimo to właściciele sieci delikatesowych nie narzekają, a Alma Market planuje w tym roku kolejne 4 otwarcia.
- W pierwszym półroczu obroty spółki wzrosły o kilkanaście procent, ta dobra tendencja utrzymuje się też w lipcu i sierpniu - powiedział PAP Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market. - Sprzedaż internetowa rozwija się dynamicznie. Obroty i liczba zamówień znacznie rosną. Możliwe jest kilkadziesiąt procent wzrostu przychodów w tym roku. 70 mln zł sprzedaży jest realne. Na Wybrzeżu notujemy duże wzrosty sprzedaży z powodu problemów Bomi - dodaje prezes sieci.
Najpopularniejszymi sieciami pod względem liczby miesięcznych wizyt są wg Market Side Biedronka, Lidl, Tesco, Carrefour i Kaufland. Tylko Carrefour z wymienionych sieci przygotował ofertę franczyzową dla przedsiębiorców.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...