Odido rośnie jak na drożdżach

Zarządzana przez Makro Cash&Carry sieć ma już 1,3 tys. sklepów.
Wystartowali na wiosnę 2011 roku, a rok później w maju świętowali jubileusz otwarcia tysięcznego sklepu. Należąca do Grupy Makro sieć liczy dziś 1,3 tys. punktów – średnio dziennie szyld Odido wiesza nad swoim sklepem spożywczych trzech franczyzobiorców.
- Postanowiłam przyłączyć się do Odido, gdyż jest to sieć, która nie ogranicza przedsiębiorcy i daje mu duże poczucie swobody. Mam nadzieję, że dzięki pomocy biznesowej i marketingowej Makro Cash & Carry mój sklep będzie się rozwijał i stanowił atrakcyjną alternatywę dla hiper- i supermarketów – mówi Ewa Dziedziak, właścicielka „jubileuszowego”, tysięcznego sklepu Odido.
Właściciele osiedlowych spożywczaków przystępują do sieci coraz chętniej. Od 2009 roku takich punktów zniknęło z rynku 50 tys. Tylko w ubiegłym roku liczba sklepów spadła aż o 6,3 proc. do poziomu 324 tysięcy. Najmniejsi gracze nie wytrzymują konkurencji ze strony supermarketów. Szef Makro Cash & Carry, Sylweriusz Faruga chce, by franczyza stała się sposobem na odwrócenie niekorzystnego z punktu widzenia małego biznesu trendu.
- Polscy przedsiębiorcy nie zaufają komuś, kto dopiero co pojawił się w mieście i na lewo i prawo rozdaje swoje szyldy. My z naszymi klientami pracujemy od lat. I choć nie zawsze jest różowo, bo rynek się zmienia, to oni widzą w nas przewidywalnego partnera. Tego zaufania nie da się zbudować obwarowując się dziesiątkami zapisów w umowach i karami grożącymi w wypadku ich złamania – mówi Faruga.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej