Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [secret] => scrtk098a55bfa6642b61ac3a921e810c6848 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => kosmetyki, biżuteria, upominki [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => deficyt-atrakcyjnych-lokali [article_title_striped] => Deficyt atrakcyjnych lokali [dir] => article [article_text_photo] =>
W Europie Flormar trafił już do ponad 80 tys. drogerii. Włoski dystrybutor kolorowych kosmetyków zawitał nad Wisłę w 2009 roku. Jak marka przyjęła się na polskim rynku?
Polskie klientki są z natury nieufne i z dużym dystansem traktują wszelkie nowości ukazujące się na rynku. Mimo to nasza marka spotkała się z dużą przychylnością z ich strony. Początkowo klientki kupowały pojedyncze produkty, ale z czasem przekonały się o ich jakości i zaczęły sięgać po kolejne pozycje z oferty. Teraz chętnie do nas wracają. Niestety, nie wszędzie jesteśmy obecni, stąd wiele Polek jeszcze nie poznało naszych kosmetyków.
Jak to zmienić?
W najbliższym czasie planujemy uruchomienie kilku stoisk w atrakcyjnych lokalizacjach. Od początku lipca otwarte będzie stoisko w Galerii Krakowskiej, od września – lokal w Ptak Outlet w Łodzi. Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest w głównej mierze ograniczony barierą dostępności dobrych lokali. Gdybyśmy nie byli od tego uzależnieni, dziś na pewno bylibyśmy w każdej liczącej się galerii handlowej. Koncentrujemy się jednak wyłącznie na centrach cieszących się dużą popularnością i przepustowością. Zależy nam, by stoisko było zlokalizowane przy głównych ciągach komunikacyjnych, np. przy schodach ruchomych.
Czy branża kosmetyczna odczuła spowolnienie ze względu na globalny kryzys? Jakiej koniunktury spodziewacie się w nadchodzących miesiącach?
Większość firm odczuło kryzys. Mamy o tyle korzystną sytuację, że oferujemy wysoką jakość za stosunkowo niską cenę, co też idealnie sprawdza się podczas gorszej koniunktury na rynku. Kryzys jest dla nas doskonałą okazją, aby zaistnieć na polskim rynku. Wiele gabinetów kosmetycznych, szkół wizażu oraz klientów indywidualnych poszukuje odpowiedników drogich marek. W najbliższych miesiącach spodziewamy się polepszenia koniunktury na rynku oraz jeszcze większego zainteresowania naszymi kosmetykami. Chcemy pokazać się tam, gdzie jeszcze o nas nie słyszano.
Jaki jest profil franczyzobiorcy, którego Flormar najchętniej widziałby w swoich szeregach?
Preferujemy osoby z doświadczeniem w prowadzeniu firmy, jak również pracujące w handlu i mające kontakt z klientem oraz zarządzające ludźmi. Oczywiście brane są pod uwagę osoby, które są w stanie zaangażować się w pełni w prowadzenie biznesu i na bieżąco koordynować pracę stoiska. Tutaj nie ma miejsca dla osób, które uważają, że biznes sam się poprowadzi. Niestety przynajmniej na początku cała uwaga musi być skoncentrowana na stoisku. Samo zdobycie lokalizacji wymaga dużej aktywności i wytrwałości. Jeśli osoba na tym etapie się podda, to będzie jej ciężko wytrwać w innych trudnych momentach, które niestety występują w każdym początkującym biznesie.
Rozmawiał (gum)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/7063/deficyt-atrakcyjnych-lokali/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74053 [country_item] => pl [description] => Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest ograniczony barierą dostępności dobrych lokalizacji.Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [path] => 27e/fde/rafal-trzebiatowski.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 23465 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74054 [country_item] => pl [description] => Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest ograniczony barierą dostępności dobrych lokalizacji.
Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [path] => 6d4/6d3/rafal-trzebiatowski-flormar.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 23466 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74055 [country_item] => pl [description] => Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest ograniczony barierą dostępności dobrych lokalizacji.
Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [path] => b25/311/trzebiatowski.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 23467 ) ) ) [og_image] => 27e/fde/rafal-trzebiatowski.jpg [article_date_formated] => 05.07.2012 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74053 [country_item] => pl [description] => Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest ograniczony barierą dostępności dobrych lokalizacji.
Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [path] => 27e/fde/rafal-trzebiatowski.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 23465 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74053 [country_item] => pl [description] => Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest ograniczony barierą dostępności dobrych lokalizacji.
Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar [path] => 27e/fde/rafal-trzebiatowski.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 23465 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )
Deficyt atrakcyjnych lokali

Zdobycie dobrej lokalizacji do prowadzenia sprzedaży kosmetyków wymaga dużej aktywności i wytrwałości - mówi Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci Flormar.
W Europie Flormar trafił już do ponad 80 tys. drogerii. Włoski dystrybutor kolorowych kosmetyków zawitał nad Wisłę w 2009 roku. Jak marka przyjęła się na polskim rynku?
Polskie klientki są z natury nieufne i z dużym dystansem traktują wszelkie nowości ukazujące się na rynku. Mimo to nasza marka spotkała się z dużą przychylnością z ich strony. Początkowo klientki kupowały pojedyncze produkty, ale z czasem przekonały się o ich jakości i zaczęły sięgać po kolejne pozycje z oferty. Teraz chętnie do nas wracają. Niestety, nie wszędzie jesteśmy obecni, stąd wiele Polek jeszcze nie poznało naszych kosmetyków.
Jak to zmienić?
W najbliższym czasie planujemy uruchomienie kilku stoisk w atrakcyjnych lokalizacjach. Od początku lipca otwarte będzie stoisko w Galerii Krakowskiej, od września – lokal w Ptak Outlet w Łodzi. Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi galeriami, ale wiele z nich nie ma w ogóle dostępnych miejsc, stąd nasz rozwój jest w głównej mierze ograniczony barierą dostępności dobrych lokali. Gdybyśmy nie byli od tego uzależnieni, dziś na pewno bylibyśmy w każdej liczącej się galerii handlowej. Koncentrujemy się jednak wyłącznie na centrach cieszących się dużą popularnością i przepustowością. Zależy nam, by stoisko było zlokalizowane przy głównych ciągach komunikacyjnych, np. przy schodach ruchomych.
Czy branża kosmetyczna odczuła spowolnienie ze względu na globalny kryzys? Jakiej koniunktury spodziewacie się w nadchodzących miesiącach?
Większość firm odczuło kryzys. Mamy o tyle korzystną sytuację, że oferujemy wysoką jakość za stosunkowo niską cenę, co też idealnie sprawdza się podczas gorszej koniunktury na rynku. Kryzys jest dla nas doskonałą okazją, aby zaistnieć na polskim rynku. Wiele gabinetów kosmetycznych, szkół wizażu oraz klientów indywidualnych poszukuje odpowiedników drogich marek. W najbliższych miesiącach spodziewamy się polepszenia koniunktury na rynku oraz jeszcze większego zainteresowania naszymi kosmetykami. Chcemy pokazać się tam, gdzie jeszcze o nas nie słyszano.
Jaki jest profil franczyzobiorcy, którego Flormar najchętniej widziałby w swoich szeregach?
Preferujemy osoby z doświadczeniem w prowadzeniu firmy, jak również pracujące w handlu i mające kontakt z klientem oraz zarządzające ludźmi. Oczywiście brane są pod uwagę osoby, które są w stanie zaangażować się w pełni w prowadzenie biznesu i na bieżąco koordynować pracę stoiska. Tutaj nie ma miejsca dla osób, które uważają, że biznes sam się poprowadzi. Niestety przynajmniej na początku cała uwaga musi być skoncentrowana na stoisku. Samo zdobycie lokalizacji wymaga dużej aktywności i wytrwałości. Jeśli osoba na tym etapie się podda, to będzie jej ciężko wytrwać w innych trudnych momentach, które niestety występują w każdym początkującym biznesie.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej