Przeskoczą Żabkę?

Małpka Express liczy 10 sklepów spożywczych. W rozwoju sieci pomaga współpraca z pasażami handlowymi Czerwona Torebka.
Sklepy Małpka Express działają w formacie convenience, co oznacza, że są zlokalizowane w dogodnych miejscach dla klienta, na osiedlach i przy głównych ulicach miast, a asortyment punktu zaspokaja bieżące potrzeby kupujących. Do tej pory spółka Małpka uruchomiła 10 sklepów, m.in. w Tomaszowie Maz., Dębicy, Słupcy i Poznaniu. Wszystkie zarządzane są przez partnerów, których jedyną inwestycją w biznes jest zakup kasy fiskalnej, koncesji na alkohol i bieżących wydatków na prowadzenie działalności - środki czystości, toner do drukarki, rolki kasowe. Centrala ponosi koszty związane z adaptacją i wyposażeniem lokalu. Partner przechodzi szkolenie praktyczne w jednym ze sklepów i teoretyczne na temat: prowadzenia firmy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania personelem i merchandisingu.
- Małpka Express jest jednocześnie partnerem strategicznym platformy dla handlu detalicznego Czerwona Torebka. Sieć jest głównym przedstawicielem branży convenience w jednokondygnacyjnych pasażach, które powstają na terenie całego kraju. O dobór najkorzystniejszych lokalizacji dbają eksperci zatrudnieni w poznańskiej centrali firmy, ale przede wszystkim grono osób pracujących w terenie, które analizują realia prowadzenia biznesu w danej miejscowości i preferencje zakupowe lokalnej społeczności. Przedsiębiorca aplikujący na partnera dokonuje rejestracji w bazie kandydatów wskazując województwo oraz miejscowość, gdzie chciałby prowadzić biznes - Marcin Czarnota, dyrektor departamentu personalnego Małpka SA.
Małpka Express jest kolejną siecią na rynku spożywczym, której sklepy działają w formacie convenience. Pionierem w Polsce była Żabka, która liczy obecnie ok. 2,5 tys. punktów. Jej mniejsza konkurencja zadebiutowała w marcu tego roku, ale dzięki współpracy w Czerwoną Torebką może okazać się, że szybko dogoni lidera. Docelowo Czerwona Torebka chce uruchomić nad Wisłą 4,5 tys. pasaży handlowych. Małpka Express nie jest jednak dokładną kopią Żabki.
- Do asortymentu dóbr FMCG dodaliśmy ciepłe przekąski i kawę, zapewniliśmy dostęp do internetu, a także realizujemy usługi pocztowe. Postawiliśmy na nowoczesny wystrój wnętrz i nagłośnienie w sklepie – dodaje Maciej Szturemski, prezes zarządu firmy Małpka SA.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej