Zaklepane miejsce na NewConnect

O debiucie giełdowym i przesunięciu sprzedaży oferty turystycznej z biur własnych do franczyzowych opowiada prezes Ostatniemiejsca.pl Tomasz Kozikowski.
Jak centrala firmy wspiera swoich partnerów?
Spółka Ostatniemiejsca.pl ogranicza własną sprzedaż usług turystycznych na korzyść punktów partnerskich. Do końca maja franczyzobiorcy firmy będą czerpać zyski z klientów obsługiwanych do tej pory przez centralę. Nowa polityka działania firmy wspiera franczyzobiorców, ułatwia im generowanie zysków oraz przyspiesza zwrot inwestycji w nowej placówki. Centrala nadzoruje działalność franczyzobiorców oraz jakość obsługi klienta. Partnerzy zobowiązani są do przestrzegania zasad sprzedaży. Dzięki temu rośnie efektywność pracy ich biur.
Kiedy rozpoczęło się przekazywanie klientów swoim partnerom? Nie ma obaw o powierzenie im całej sprzedaży?
Proces przekazywania sprzedaży usług turystycznych w ręce partnerów zaczął się wraz z uruchomieniem sieci. Koncept się sprawdza. Potwierdzeniem tego są rosnące obroty poszczególnych placówek i całej sieci. W ubiegłym roku firma sprzedała wyjazdy na kwotę ponad 18 mln zł. W tym roku ma być podobnie. Przekazując sprzedaż franczyzobiorcom staliśmy się podmiotem skupionym na ich rozwoju. Centrala nie konkuruje z nimi o klienta, tylko pomaga w biznesie. To mobilizuje franczyzobiorców do działania i wzmacnia zaufanie do firmy. Dobre relacje przekładają się na kondycję spółki i jej pozycję na rynku. Dodatkowym elementem wsparcia partnerów w biznesie jest powołanie przedstawicieli regionalnych. Ich zadaniem jest utrzymanie standardów pracy biur oraz wdrażanie w działalność nowych franczyzobiorców.
Wkrótce planujecie debiut na NewConnect. Kiedy to będzie i na co chcecie przeznaczyć pozyskane pieniądze?
Debiut na giełdzie odbędzie się na przełomie kwietnia i maja. Przeprowadziliśmy prywatną emisję akcji w której pozyskaliśmy nieco ponad 0,5 mln. zł. Obecność na małym parkiecie pozwoli na dalszy rozwój spółki i zwiększenie jej udziału w rynku turystycznym. Naszym celem jest rozbudowa sieci stacjonarnych biur podróży, a także inwestycja w technologię IT, a zwłaszcza w nowoczesne narzędzia internetowe poprzez scalanie systemów sprzedażowych i rezerwacyjnych spółki z systemami zewnętrznymi, które pozwolą utrzymać dotychczasową dynamikę rozwoju. Obecnie pod szyldem OSTATNIEMIEJSCA.pl funkcjonuje 37 stacjonarnych biur podróży oraz 21 partnerów działających w ramach systemu internetowego OSTATNIEMIEJSCA.pl-NET (model internetowo mobilny). Razem z siecią Travkon mamy blisko 70 partnerów. Do końca 2012 roku firma planuje otworzyć kilkanaście nowych oddziałów.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej