Array ( [article] => Array ( [pid] => 48784 [country] => pl [article_id] => 6806 [article_date] => 2012-04-26 [articletype_id] => 34 [article_title] => Firma za firanką [article_intro] => Anna Pałka prowadziła niezależny i dobrze prosperujący sklep z firanami, ale skusiła się na franczyzę. Podjęła współpracę z Eurofiranami i nie żałuje. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany [secret] => scrtka5fe6203cfed69afbb2cf87c47aebc3c [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => firma-firanka [article_title_striped] => Firma za firanką [dir] => article [article_text_photo] =>

Anna Pałka prowadzi największy w Polsce salon firmy Eurofirany. Wcześniej wspólnie z matką prowadziły mały sklep z firanami i zajmowały się dystrybucją towarów dekoracyjnych.
– Odkąd pamiętam, moja mama zajmowała się importem firan i zasłon. Działała na rynku jeszcze przed powstaniem pierwszych sieci sklepów specjalizujących się w sprzedaży tekstyliów domowych. Z Bogusławą i Bogusławem Choczyńskimi, właścicielami sieci Eurofirany znamy się od początku ich działalności w branży – opowiada Anna Pałka.

Znajomość z właścicielami sieci przerodziła się z czasem we współpracę biznesową. W 2006 roku firma Eurofirany zaproponowała Annie Pałce prowadzenie sklepu na zasadzie franczyzy. Po przeanalizowaniu swoich szans na rynku i sprawdzeniu potencjalnych lokalizacji, Anna Pałka przyjęła propozycję.

Pomocni sąsiedzi

Franczyzobiorczyni wybrała lokal na terenie podwarszawskiego Centrum Handlowego Marki. Załatwianie spraw formalnych, wizyty w urzędach i szkolenia franczyzowe organizowane przez centralę w Żywcu oraz salon Eurofirany w Bielsku-Białej zajęły Annie Pałce pół roku. Sąsiedztwo sklepów wielkopowierzchniowych sieci IKEA, Castorama i Leroy Merlin okazało się dużym atutem lokalizacji. Salon Eurofirany szybko stał się rozpoznawalny i zyskał grono stałych klientów.

Jednak mimo sprzyjających warunków, początki nie były łatwe – wysoki czynsz i brak płynności finansowej okazały się nie lada wzywaniem.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Przez pierwsze miesiące wspierałam się dotychczasowym doświadczeniem i wiedzą na temat handlu zagranicznego, którą wyniosłam ze studiów – mówi Anna Pałka. – Zastanawiałam się też, jak ułoży się dalsza współpraca i czy franczyzodawca zaoferuje niezbędną pomoc. Na szczęście otrzymałam kredyt i wsparcie w prowadzeniu sklepu – wspomina.

Sprzedaż to nie wszystko

Salon z tekstyliami domowymi wymaga wielu poświęceń zarówno ze strony pracowników, jak i właściciela biznesu. Kondycja sklepu zależy od wielu czynników, m.in. od gustu dekoratora, doświadczenia pracowników i... dobrej krawcowej.

– Klienci wracają do nas, bo zawsze mogą liczyć na fachowe doradztwo. Kupują firany na wymiar; dla każdego indywidualnie dobiera się materiały, kolory i wzory. Później projekt trafia do pracowni, gdzie krok po kroku powstaje gotowe zamówienie. To trochę jak kupno garnituru na wymiar u krawca – żartuje Anna Pałka.

Pierwsze miesiące działalności upłynęły na nauce nauce obsługi klienta, reklamacji, firmowych programów i szkolenia personelu.

– Bardzo ważne dla mnie było zaangażowanie doświadczonych pracowników, którzy w krótkim czasie wdrożyli w tajniki sklepowe młodą kadrę – podkreśla franczyzobiorczyni. – Mieszanka młodości z doświadczeniem dała znakomite rezultaty.

Według Anny Pałki, wsparcie franczyzodawcy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepu.

– Opieka przedstawicieli sieci daje nam komfort działania i pewien spokój. Mamy wspólny język, a centrala zawsze bierze pod uwagę nasze oczekiwania – mówi.

Co tydzień do salonu w Markach przyjeżdża handlowiec, z którym franczyzobiorczyni załatwia sprawy bieżące i u którego zamawia towar. Raz w miesiącu salon odwiedza merchandiser, który zajmuje się zarówno aranżacją salonu, jak i ewentualnymi reklamacjami.

– Po pięciu latach współpracy mogę powiedzieć, że wejście we franczyzę było dobrą decyzją – ocenia Anna Pałka. – Myślę już o otworzeniu drugiego sklepu w Warszawie. Moja pracownia krawiecka bez problemu obsłuży dwa salony, więc to dobry plan na przyszłość.

Łukasz Plewa

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 164 [author_pid] => 971 [author_name] => Aneta Wieczorek-Hodyra [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>

Aneta Wieczorek jest związana z PROFIT system od 2006 roku. Dziennikarka miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING oraz portalu Franchising.pl.

Jest absolwentką socjologii na wydziale ekonomiczno-socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego i stypendystką wydziału nauk społecznych i ekonomicznych University of Macedonia. Ukończyła również studium dziennikarskie i podyplomowe studium PR Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Nauk.

Zaczynała jako reporter radia Eska i współpracownik Gazety Wyborczej, następnie pracowała jako dziennikarz Dziennika Łódzkiego w wydawnictwie Polskapresse, gdzie specjalizowała się w przygotowaniu artykułów informacyjnych i publicystyce. Współpracowała również z wydawnictwami branżowymi.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 81987 [itemserver_id] => 29482 [img_width] => 100 [img_height] => 133 [path] => 501/8ec/aneta_wieczorekhodyra.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => Aneta Wieczorek, dziennikarz ) [author_name_url] => aneta-wieczorek-hodyra ) ) [link] => /artykul/6806/firma-firanka/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 73546 [country_item] => pl [description] => Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany [path] => a6e/208/palka-anna-eurofirany-franczyzobiorca.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 23014 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 73551 [country_item] => pl [description] => Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany [path] => ec7/1bd/palka-anna-eurofirany-franczyzobiorca-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 23015 ) ) ) [og_image] => a6e/208/palka-anna-eurofirany-franczyzobiorca.jpg [article_date_formated] => 26.04.2012 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 73546 [country_item] => pl [description] => Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany [path] => a6e/208/palka-anna-eurofirany-franczyzobiorca.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 23014 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 73546 [country_item] => pl [description] => Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany [path] => a6e/208/palka-anna-eurofirany-franczyzobiorca.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 23014 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Firma za firanką

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Anna Pałka prowadzi największy w Polsce salon firmy Eurofirany. Wcześniej wspólnie z matką prowadziły mały sklep z firanami i zajmowały się dystrybucją towarów dekoracyjnych.
– Odkąd pamiętam, moja mama zajmowała się importem firan i zasłon. Działała na rynku jeszcze przed powstaniem pierwszych sieci sklepów specjalizujących się w sprzedaży tekstyliów domowych. Z Bogusławą i Bogusławem Choczyńskimi, właścicielami sieci Eurofirany znamy się od początku ich działalności w branży – opowiada Anna Pałka.

Znajomość z właścicielami sieci przerodziła się z czasem we współpracę biznesową. W 2006 roku firma Eurofirany zaproponowała Annie Pałce prowadzenie sklepu na zasadzie franczyzy. Po przeanalizowaniu swoich szans na rynku i sprawdzeniu potencjalnych lokalizacji, Anna Pałka przyjęła propozycję.

Pomocni sąsiedzi

Franczyzobiorczyni wybrała lokal na terenie podwarszawskiego Centrum Handlowego Marki. Załatwianie spraw formalnych, wizyty w urzędach i szkolenia franczyzowe organizowane przez centralę w Żywcu oraz salon Eurofirany w Bielsku-Białej zajęły Annie Pałce pół roku. Sąsiedztwo sklepów wielkopowierzchniowych sieci IKEA, Castorama i Leroy Merlin okazało się dużym atutem lokalizacji. Salon Eurofirany szybko stał się rozpoznawalny i zyskał grono stałych klientów.

Jednak mimo sprzyjających warunków, początki nie były łatwe – wysoki czynsz i brak płynności finansowej okazały się nie lada wzywaniem.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Przez pierwsze miesiące wspierałam się dotychczasowym doświadczeniem i wiedzą na temat handlu zagranicznego, którą wyniosłam ze studiów – mówi Anna Pałka. – Zastanawiałam się też, jak ułoży się dalsza współpraca i czy franczyzodawca zaoferuje niezbędną pomoc. Na szczęście otrzymałam kredyt i wsparcie w prowadzeniu sklepu – wspomina.

Sprzedaż to nie wszystko

Salon z tekstyliami domowymi wymaga wielu poświęceń zarówno ze strony pracowników, jak i właściciela biznesu. Kondycja sklepu zależy od wielu czynników, m.in. od gustu dekoratora, doświadczenia pracowników i... dobrej krawcowej.

– Klienci wracają do nas, bo zawsze mogą liczyć na fachowe doradztwo. Kupują firany na wymiar; dla każdego indywidualnie dobiera się materiały, kolory i wzory. Później projekt trafia do pracowni, gdzie krok po kroku powstaje gotowe zamówienie. To trochę jak kupno garnituru na wymiar u krawca – żartuje Anna Pałka.

Pierwsze miesiące działalności upłynęły na nauce nauce obsługi klienta, reklamacji, firmowych programów i szkolenia personelu.

– Bardzo ważne dla mnie było zaangażowanie doświadczonych pracowników, którzy w krótkim czasie wdrożyli w tajniki sklepowe młodą kadrę – podkreśla franczyzobiorczyni. – Mieszanka młodości z doświadczeniem dała znakomite rezultaty.

Według Anny Pałki, wsparcie franczyzodawcy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepu.

– Opieka przedstawicieli sieci daje nam komfort działania i pewien spokój. Mamy wspólny język, a centrala zawsze bierze pod uwagę nasze oczekiwania – mówi.

Co tydzień do salonu w Markach przyjeżdża handlowiec, z którym franczyzobiorczyni załatwia sprawy bieżące i u którego zamawia towar. Raz w miesiącu salon odwiedza merchandiser, który zajmuje się zarówno aranżacją salonu, jak i ewentualnymi reklamacjami.

– Po pięciu latach współpracy mogę powiedzieć, że wejście we franczyzę było dobrą decyzją – ocenia Anna Pałka. – Myślę już o otworzeniu drugiego sklepu w Warszawie. Moja pracownia krawiecka bez problemu obsłuży dwa salony, więc to dobry plan na przyszłość.

Łukasz Plewa

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €