Domy nakręcają popyt
Rośnie liczba oddanych do użytku mieszkań - podaje GUS. Firmy oferujące drzwi i podłogi takie jak Majster Plus zacierają ręce.
Według wstępnych danych, w styczniu br. oddano do użytku ponad 11 tys. mieszkań tj. o 13 proc. więcej niż przed rokiem. O 10 proc. wzrosła też liczba wydanych pozwoleń na budowę. Okazuje się, że prawie dwie trzecie mieszkań zbudowali indywidualni inwestorzy. Deweloperzy mają o połowę gorsze osiągnięcia od prywatnych właściciel domów. Wymienione statystyki przekładają się bezpośrednio na wyższe zyski właścicieli sklepów z podłogami i drzwiami. Dodatkowo powierzchnia domów jest zwykle większa od mieszkań w kilku piętrowych blokach, co oznacza, że sklepy sprzedadzą więcej paneli, list przypodłogowych, drzwi i ościeżnic.
- W pierwszym półroczu tego roku otworzymy 10 nowych punktów. W dobie kryzysu skrupulatniej dobieramy przyszłych partnerów. Przykładamy większą wagę do zdolności finansowe franczyzobiorcy oraz lojalności wobec naszej sieci. Zależy nam, by partner handlował także dodatkowym asortymentem, bowiem z doświadczenia wiemy, że bardzo dobrze sprawdza się koncepcja shop in shop – wyjaśnia Arkadiusz Palus, pełnomocnik ds. rozwoju sieci franczyzowych Vox.
![]() |
Inwestycja w sklep Majster Plus wynosi 40 tys. zł. Średnia powierzchnia sklepu to 250 m2. |
Spółka Składy Vox ma w swoim portfelu trzy marki – Majster Plus, Drzwi i Podłogi Vox oraz Meble Vox. Dwie pierwsze sieci zajmują się sprzedażą podobnego asortymentu, ale na innych zasadach. Sprzedaż w sklepach Majster Plus prowadzona jest na mniejszej powierzchni, inny jest sposób ekspozycji towarów, a inwestycja w biznes mniejsza – o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Inne jest także zatowarowanie sklepów. Do Drzwi i Podłogi Vox trafiają bezpośrednio od producentów, natomiast sklepy Majster Plus zaopatrywane są przez wytypowane składy własne Vox.
Sklepy Majster Plus zlokalizowane są na terenie całego kraju. Najwięcej jest ich w województwach śląskim, wielkopolskim, mazowieckim i małopolskim. Jedne z ostatnich punktów zostały otwarte w Chmielniku, Sulęcinie i Sieradzu, Bielsku-Białej, Dąbrowie, Raciążu i Tuszynie. Oferowane produkty pochodzą od producentów takich jak Tarkett, Pol-skone, Gerda, Invado, Kronooriginal i Classen.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej