Strategia ochroni przed kryzysem

O planach rozwoju sieci salonów kosmetycznych i ofercie franczyzowej opowiada Artur Mazurek, general manager Centrum Dystrybucji Image.
Czy franczyza jest obecnie dobrym rozwiązaniem dla firm kosmetycznych?
Branża kosmetyczna cały czas odczuwa skutki kryzysu. Uważam, że rozwój firmy poprzez franczyzę to najlepsze rozwiązanie na tę chwilę. Otwieranie własnych gabinetów wymaga od właściciela licencji sporych nakładów finansowych, które można przeznaczyć na przykład na marketing. Duża konkurencja na rynku przyspiesza jego konsolidację, a to od tego jaką strategię rozwoju obierze sieć będzie zależało jej być albo nie być. Przez ostatni rok powstało w Polsce kilka kosmetycznych sieci franczyzowych, w tym te pochodzące z zagranicy.
Jakie plany rozwoju ma BeautifulSkin?
Chcemy otwierać nowe gabinety oraz poszerzać ich ofertę. Zamierzamy do końca roku powiększyć naszą sieć w Polsce o 10 nowych placówek. Franczyzobiorców poszukujemy w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Szykujemy się także do ekspansji międzynarodowej, którą chcemy prowadzić poprzez pozyskiwanie masterfranczyzobiorców na dany kraj.
Czy oprócz wymogów kapitałowych i lokalowych mają państwo inne wymagania wobec franczyzobiorców?
Wymogi kapitałowe i lokalowe to główny warunek. Mile widziane są osoby z wykształceniem kosmetycznym, ale nie jest to konieczne. Właścicielem musi być osoba komunikatywna, nastawiona na sukces i zmotywowana do ciężkiej pracy w branży usług kosmetycznych.
rozmawiał (boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej