Polacy wciąż chcą do Grecji i Egiptu

O preferencjach turystycznych Polaków i trudnej sztuce doboru franczyzobiorców opowiada Damian Ozga, prezes zarządu My Travel.
Ubiegły rok My Travel planował zamknąć liczbą 40 placówek. Udało się?
Zrezygnowaliśmy z tak agresywnej ekspansji, bo zależało nam na starannym doborze partnerów. Nie wszystkie zgłaszające się do nas osoby przedstawiały realne biznes plany, a spora część zamierzała otwierać biura w lokalizacjach, które z naszego punktu widzenia nie byłyby rentowne. Chcemy otwierać biura My Travel w miejscach, gdzie nie będą narażone na bezpośrednią konkurencję ze strony innych graczy rynkowych. Interesują nas duże osiedla, gdzie nie ma wielu tego typu punktów, a jednocześnie jest szansa dotarcia do znacznej grupy klientów. Za atrakcyjne lokalizacje uznajemy też placówki w centrach handlowych, choć te oczywiście wiążą się z koniecznością opłacania wyższych czynszów.
Jak na koniunkturę w branży turystycznej wpływają napięcia polityczne na Bliskim Wschodzie i krajach arabskich?
Paradoksalnie, ostatni rok był dla branży bardzo dobry, a jej wyniki w lipcu i sierpniu okazały się wręcz rekordowe. Poza niszowymi przypadkami żaden liczący się operator nie zniknął z rynku. Napięcia w krajach arabskich przełożyły się na spadki cen sięgające nawet kilkudziesięciu procent. Kraje takie jak Egipt musiały zaproponować turystom korzystniejsze oferty, żeby zatrzymać ich przy sobie. Taniały też oferty takich destynacji, jak Teneryfa czy Dominikana.
Gdzie zatem Polacy najchętniej spędzają urlopy?
Od kilku lat preferencje wyjazdowe Polaków pozostają raczej niezmienne – najpopularniejsze są Turcja, Tunezja i Egipt. Coraz większym powodzeniem u turystów cieszą się też Wyspy Kanaryjskie. Chętnie jeździmy również do Grecji, mimo że i tam dochodziło w ostatnim czasie do zamieszek.
Jakie korzyści może odnieść przedsiębiorca z branży turystycznej przystępujący do sieci franczyzowej?
Przede wszystkim korzysta z doświadczenia licencjodawcy. My szkolimy zarówno partnerów, jak i pracowników biur. Przekazujemy nie tylko know-how dotyczący prowadzenia biznesu, ale i wiedzę zebraną podczas organizowanych przez nas wyjazdów studyjnych. Ponadto jako franczyzodawca bierzemy na siebie księgowość i biurokrację. Dzięki temu partner może skupić się na sprzedaży ofert. Wchodząc do sieci franczyzobiorca otrzymuje również wsparcie marketingowe i możliwość uczestniczenia w zintegrowanych kampaniach reklamowych.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej