Vision Express z nową wizją

Dotychczas salon optyczny Vision Express mógł otworzyć wyłącznie pracownik firmy. Teraz franczyzobiorcą może zostać każdy.
- W ubiegłym roku nasza sieć powiększyła się o trzy punkty franczyzowe. W grudniu otwarty został salon optyczny Vision Express w Ostrowie Wielkopolskim, wcześniej ruszyły placówki w Zamościu i Szczecinku - wymienia Magdalena Pytel, dyrektor regionalny ds. franczyzy. - W 2012 roku również planujemy otworzyć trzy placówki franczyzowe m.in. w Kędzierzynie Koźlu i Stargardzie Szczecińskim. Powstaną też dwa salony własne - w Grudziądzu i Rzeszowie.
Strategia rozwoju sieci franczyzowej Vision Express w pierwszych latach funkcjonowania bazowała głownie na franczyzobiorcach wewnętrznych - byłych dyrektorach salonów własnych Vision Express SP. Dziś własny salon Vision Express SP może otworzyć każdy, kto wykaże zaangażowanie, doświadczenie biznesowe oraz dysponuje kwotą od 550 tys. zł do 850 tys. zł, bowiem tyle trzeba wydać na dostosowanie lokalu do wymogów sieci i jego zatowarowanie. Sklepy franczyzowe powstają w miejscowościach liczących do 80 tys. mieszkańców.
- Nakłady inwestycyjne w dużej mierze zależą od stanu technicznego i wielkości lokalu. Dużą część inwestycji stanowi wartość sprzętu okulistycznego i optycznego. Jeśli więc franczyzobiorcą Vision Express zostanie działający już na rynku optyk lub lekarz okulista, który posiada już część lub cały wymagany do prowadzenia salonu sprzęt, wówczas nakład inwestycyjny będzie niższy, niż w przypadku otwarcia całkiem nowego salonu - wyjaśnia Magdalena Pytel.
Vision Express nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci, natomiast co miesiąc franczyzobiorca musi wnieść opłatę licencyjną (6 proc. obrotu netto), marketingową (również 6 proc. obrotu netto) oraz opłacić licencje informatyczne i wsparcie techniczne (0,5 proc. obrotu netto).
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej