Polska w ogonie Europy
Tylko 17 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce ma strategię marketingu i rozwoju działalności przez Internet.
Gazeta Wyborcza opublikowała wyniki Europejskiej Ankiety Biznesowej wykonanej przez firmę doradczą Grant Thornton. Według ankiety Polska sytuuje się na ostatnim miejscu z 19 krajów Europy przebadanych w październiku ubiegłego roku. Dla porównania: w Irlandii 63 proc. niedużych przedsiębiorstw ma strategię internetową, w Wielkiej Brytanii – 59 proc., a w Austrii 56 proc. Tuż przed Polską w rankingu znajdują się Włochy , gdzie 29 proc. małych i średnich firm uwzględnia możliwości internetu w swej strategii rozwoju (Czech i Węgier nie objęto badaniem).
Gazeta Wyborcza podaje, ze najważniejszym czynnikiem zniechęcającym polskich przedsiębiorców do internetu jest niepewność, czy liczba potencjalnych klientów-internautów jest wystarczająco duża (48 proc. wskazań). Biznesmeni powołują się często na niewystarczające badania rynku elektronicznego (47 proc.) oraz obawy o bezpieczeństwo w sieci.
Więcej: Gazeta Wyborcza, 24 stycznia 2001
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej